odwaga w biznesie

Odwaga w biznesie

Wysoce efektywni ludzie to zazwyczaj osoby wykazujące się odwagą w biznesie. Nawyk odwagi i odważnego postępowania ma zasadnicze znaczenie dla wysokiej skuteczności. Odwaga w biznesie wcale nie musi od razu oznaczać chęci ratowania świata i wprowadzania rewolucyjnych zmian wpływających na losy ludzkości. Często odwaga to zrobienie pierwszego kroku, podjęcie decyzji w sytuacji o wysokim poziomie nieprzewidywalności.

Odwaga w biznesie – co tak naprawdę oznacza

Odwaga w biznesie to zachowanie pozytywnego nastawienia, utrzymanie odpowiedniego poziomu optymizmu i aktywne działanie w obliczu silnej niepewności. Odwaga w biznesie to dążenie do celu w obliczu ryzyka, strach czy przeciwności losu. Związana jest z gotowością do działania pomimo odczuwanego strachu, mierzenia się z nowymi wyzwaniami, asertywnością w relacjach z innymi. Odwaga w biznesie sama w sobie nie oznacza braku odczuwania strachu, ale aktywne działanie pomimo strachu. Dodatkowo osoby, które mierzą się z wyzwaniami zwiększają swoją odporność psychiczną, odczuwają w związku z nim mniejszy stres i strach a nawet mogą polubić wymagające sytuacje i zmaganie się z niepewnością.

Odwaga w biznesie – jak ją rozwijać

Najlepszym sposobem na budowanie nawyku odwagi to wystawianie się na różne wymagające sytuacje wraz z ich rozwiązywaniem. Im częściej sobie z czymś radzimy, tym większą czujemy pewność siebie i tym spokojniej podchodzimy do wyzwań. Jak zatem budować odwagę w biznesie? Należy jak najczęściej się nią wykazywać. Im częściej działamy mimo strachu, tym on staje się mniejszy oraz tym łatwiej zmagamy się z trudnościami. Odważne patrzenie prosto w oczy strachowi przynosi dodatkowo efekt uboczny w postaci uczenia innych, że wobec trudności wcale nie trzeba reagować strachem a strachu nie trzeba się bać. Stajemy się tym samym wzorem dla innych, którego naśladowanie przynosi korzystne rezultaty. Wykazując się odwagą nie tylko wzmacniamy siebie, ale wszystkich wokół siebie.

Osoby wysoce skuteczne działają, nawet w obliczu strachu, ryzyka czy niepewności. Wierzą, że dopóki się nie zdecydują na działanie, to nie wiedzą do czego są tak na prawdę zdolni. Z tego powodu nie stawiają sobie ograniczających ich przekonań i barier wskazujących na granice możliwości. Odważni biznesmeni wierzą, że granice tak naprawdę nie istnieją a ich największym ograniczeniem jest ich własne myślenie.

Odwaga w biznesie – planowanie zachowań

Jedną ze skutecznych strategii budowania odwagi w biznesie jest przygotowanie się oraz zbudowanie odpowiedniego nastawienia w odniesieniu do sytuacji, w których chcielibyśmy wykazać się odwagą. Aby to zrobić pomocna może być poniższa lista pytań:

  • Jakich sytuacji unikam a co mogę zyskać konfrontując się z nimi?
  • Jakie działania mogę podjąć, które wymagają odwagi i mogę od nich zacząć, by ćwiczyć własną odwagę?
  • Co powinienem/powinnam zrobić, by w pełni wyrażać wartości, w które wierzę?
  • Jak się zachowam i co dobrego pomyślę w sytuacji, która wywołuje we mnie obawy, lęk, strach?
  • Co zrobię, aby się wyciszyć i uspokoić, zanim przystąpię do działania, którego się zazwyczaj obawiałem/obawiałam?
  • Co dobrego zrobię dla siebie i innych podejmując zadania wymagające ode mnie odwagi?
  • Gdybym miał/a opisać się za osobę odważną to jakie konkretnie zachowania powinienem/powinnam na co dzień wykazywać?

 

Jak jeszcze możesz rozwijać swój potencjał przedsiębiorcy? Wypełnij test i uzyskaj spersonalizowane wskazówki.