Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości

Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości

Spośród 50 najbogatszych ludzi na świecie jedynie 14% osiągnęło bogactwo na skutek odziedziczenia majątku. 18% odziedziczyło zasoby, które rozwinęły by stać się jeszcze bogatszym zaś 68% zdobyło majątek wyłącznie dzięki własnym staraniom (Stanger, Martin i Loudenback, 2016). Dane te wskazują, iż 86% najbogatszych ludzi na świecie osiągnęło swój status dzięki własnej pracy.  Jak to się dzieje, że niektóre osoby osiągają spektakularne rezultaty a inne mogą jedynie się temu przyglądać? Czy w ogóle istnieje przepis na sukces? Odpowiedzią jest model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości.

Nasze badania wskazują, że taki przepis nie tylko istnieje, ale udało nam się opracować wzorzec, który można replikować. Okazuje się, że ludzie sukcesu łączy pewien ściśle określony sposób myślenia i działania.

Bezdyskusyjny jest fakt, iż sprzyjające okoliczności, wiedza, umiejętności i szczęście są niezwykle przydatne i często stanowią trampolinę do sukcesu. Z drugiej strony równie często, jeśli nie częściej, wiele osób przechodzi obok sprzyjających okoliczności i nie potrafi ich wykorzystać. Ludzie często nie dostrzegają tego, co znajduje się obok nich, nie mają pomysłu na to, co z tym mogą zrobić czy też brakuje im odwagi, aby podjąć określone działania. To, co różnicuje w takich momentach osoby osiągające sukcesy od tych którzy ich nie posiadają, to unikatowy zestaw cech predysponujący je do osiągania sukcesu.

Zasadnicza prawda brzmi, że to określony sposób myślenia, przekonania i podejmowane w związku z nimi działania decydują w większym stopniu o tym, czy ktoś odniesie sukces niż cokolwiek innego. To kim się jest, jak się myśli, jakie posiada się nawyki, ile posiada się pewności i wiary w siebie, to jak buduje się relacje z innymi oraz czy potrafi działać się mimo niesprzyjających okoliczności pełnych dyskomfortu i niepewnego jutra stanowi zasadniczy element sukcesu.

Nie wystarczy być we właściwym czasie i we właściwym miejscu, co przytrafia się zresztą wielu. Trzeba być jeszcze właściwą osobą.

Sukces nigdy nie jest przypadkowy

Jack Dorsay, Twitter

Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości – 12 cech wysoce skutecznych przedsiębiorców

Wiele osób myśli, że warunkiem niezbędnym do założenia firmy jest posiadanie sporych zasobów finansowych, długoletniego doświadczenia czy rozległych kontaktów. Historia jednych z najbogatszych przedsiębiorców uczy, że w cale tak nie jest. Tak naprawdę te kwestie nie są najważniejsze w początkowych etapach tworzenia przedsiębiorstwa (aczkolwiek bardzo pomocne). Kluczem jest określony sposób myślenia i działania.

Jakie są zatem cechy charakteryzujące skutecznych przedsiębiorców? Czy istnieją konkretne powody sprawiające, że jedni osiągają sukces w biznesie a inni nie?

Odpowiedź brzmi TAK. Jest ich dokładnie dwanaście.

CHCESZ JUŻ TERAZ POZNAĆ SWÓJ POZIOM POTENCJAŁU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI?

Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości – METODOLOGIA

Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości został skonstruowany w celu oszacowania poziomu cech sprzyjających osiągnięciu sukcesu biznesowego. Cecha w tym przypadku nie jest tożsama z wrodzonymi predyspozycjami. Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości koncentruje się na nawykowych sposobach myślenia i działania. Oparcie modelu na podejściu poznawczo-behawioralnym jest całkowicie nowym podejściem w badaniach nad przedsiębiorczością. Naszym celem nie było odkrycie unikatowych cech wybitnych przedsiębiorców, ale odkrycie co oni wszyscy mają ze sobą wspólnego w odniesieniu do tej sfery zachowań, która podlega nauczaniu.

Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości został oparty na:

  • Wynikach badań nad życiorysami osób osiągających spektakularne sukcesy finansowe i biznesowe. Przedmiotem analizy były tysiące stron danych zawartych w wywiadach, życiorysach, biografiach i autobiografiach takich osób jak: Steve Jobs, Bill Gates, Jeff Bezos, Larry Page, Sergey Brin, Mark Zuckerberg, Richard Branson, Elon Musk, Henry Ford, Walt Disney, George Lucas, Sam Walton, Amancio Ortega, Phil Knight, Warren Buffet, Coco Chanell i wiele innych.
  • Metaanalizie literatury naukowej związanej z przedsiębiorczością i czynnikami prowadzącymi do sukcesów przedsiębiorczych.
  • Badaniach Instytutu Gallupa nad przedsiębiorczością.
  • Badaniach profesorów MIT nad strategiami prowadzącymi do sukcesów biznesowych.
  • Badaniami nad cechami wybitnych CEO w ramach projektu CEO Genome Project.
  • Metaanalizie badań nad osobami osiągającymi bogactwo i wysokie wyniki finansowe.

Podczas przeprowadzanych badań dokonano wyszczególnienia charakterystycznych zachowań i sposobów myślenia. W ten sposób uzyskano tysiące opisów zachowań i sposobów myślenia, które zostały następnie skatalogowane i skategoryzowane ze względu na połączenia funkcjonalne. Ostatecznie zostały wytypowane grupy zachowań i sposoby myślenia składające się na poszczególne cechy odzwierciedlające dany wzorzec, który reprezentuje to jak ludzie sukcesu myślą, jakie mają przekonania, jakie wykazują nawyki oraz jak się zachowują. Grupowaniu zostały poddane wyłącznie opisy, które znalazły odzwierciedlenie u wszystkich analizowanych osób. Jeśli dane zachowanie było charakterystyczne wyłącznie dla jednej osoby, nie było ono brane pod uwagę w tworzeniu modelu.

Zmień swój sposób myślenia i swoją przyszłość. Zostań jednym z milionerów.

Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości – założenia

Najważniejsze założenie jakie zostało podjęte podczas konstruowania tego modelu polegało na tym, by opracować wzorce, które należą do tej sfery zachowań, które podlegają uczeniu. Oznacza to, iż opracowane w wyniku analizy cechy nie należą do wrodzonych kategorii osobowościowych, ale właśnie tych, które poddają się zmianie.Dzięki temu założeniu udało się opracować model pozwalający na powielanie tych wzorców poprzez ich nauczanie za pomocą ćwiczeń i treningów. Tak naprawdę oznacza to, iż każda osoba jest w stanie odtworzyć i postępować zgodnie z tym jak myślą i działają osoby osiągające spektakularne wyniki finansowe i biznesowe a tym samym zwiększyć swoje szanse na uzyskanie sukcesu w tym wymiarze funkcjonowania.

Podsumowując: KAŻDA OSOBA MOŻE NAUCZYĆ SIĘ POSTĘPOWAĆ JAK LUDZIE SUKCESU.

Na Indeks Potencjału Przedsiębiorczości składa się dwanaście cech. Każda z nich odnosi się do innego obszaru funkcjonowania, przy czym wszystkie są ze sobą powiązane i wpływają na ogólne prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu. Tak naprawdę każda z cech jest ważna a niski wynik choć jednej z nich obniża prawdopodobieństwo sukcesu. Im wyższy wynik w danej skali, tym większa zgodność myślenia i postępowania w odniesieniu do tego, jak myślą i postępują osoby osiągające sukces biznesowy.

Model Indeks Potencjału Przedsiębiorczości

A TY JAKI MASZ POTENCJAŁ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI?