Wartości
Wspaniały świat
Zbuduj wspaniałą historię.
Siłą pomysłu jest możliwość zmiany świata.
Jestem przekonany, że w wielu przypadkach modele komercyjne poprawiają świat bardziej niż modele filantropijne.
Myślimy o tym jak o misji. Mocno wierzę, że osoby misjonarskie wytwarzają lepsze produkty. Dbają bardziej. Dla misjonarza nie chodzi tylko o biznes. Dla nich przedsiębiorstwo musi trwać a prowadzona działalność musi mieć sens, ale nie dlatego żeby zarabiać. Robią to, ponieważ wierzą w coś znaczącego, co ich motywuje.
Chcę dostrzegać dobre zwroty z inwestycji, ale istnieje także dla mnie dodatkowy psychiczny zwrot z tego, że moja kreatywność i wizja technologiczna przynoszą owoce i zmieniają świat w pozytywny sposób.
Dla nas to nie tylko biznes, to dla nas misja. A misjonarze budują lepsze produkty.
Prawdziwe pytanie brzmi: czy poprawiasz świat? Możesz to zrobić na wiele sposobów. Możesz to zrobić w rządzie, możesz to zrobić w organizacji non-profit i możesz to zrobić w przedsiębiorstwie komercyjnym.
Biznes musi mieć głębszy sens, ale nie z tego powodu, że go robisz. Powinieneś go robić dlatego, że kryje się pod nim coś znaczącego co motywuje cię do działania.
Wybory
Spryt jest darem, dobroć jest wyborem.
Jak wykorzystasz swoje talenty? Jakich wyborów dokonasz?
Technologie mają tendencję do agnostyki w kwestii tego, czy można ich użyć do rzeczy dobrych lub złych.
Chciałem żony, która mogłaby mnie wydostać z więzienia z krajów Trzeciego Świata. Życie jest zbyt krótkie, aby spędzać czas z ludźmi, którzy nie są zaradni.
Ostatecznie jesteśmy naszymi wyborami.
Jesteśmy tym, co wybieramy.
Czym tak naprawdę jest konsumpcjonizm, w najgorszym wypadku polega na zachęcaniu ludzi do kupowania rzeczy, które tak naprawdę nie poprawiają ich życia.
Czy będziesz sprytny kosztem innych, czy będziesz miły?
Czy wybierzesz spokojne życie czy życie pełne służby i przygody?
Czy będziesz dumny ze swoich talentów i uzdolnień czy ze swoich wyborów?
Uprzejmość jest wyborem.
Szczęście
Uważam, że wszystkie start-upy potrzebują ogromnego szczęścia.
Wygrałem los na loterii. Ten gigantyczny los nazywa się Amazon.com. I wykorzystuję moją wygraną na loterii, aby popchnąć nas trochę dalej w kosmos.
Nikt nie ma prawa do szczęścia. Powinieneś mieć prawo do jego realizacji.
Zaufanie
Lubię, kiedy można na mnie polegać.
Jedną z rzeczy, którą odkryłem, że mnie motywuje, jest to, że kocham ludzi, którzy liczną na mnie … To jest przyjemne.
Pasja
Rób coś, co Cię bardzo pasjonuje i nie próbuj ścigać tego, co jest modą chwili.
Wierzę w tę nową technologię i pokażę ci, jak to będzie działać.
Myślę, że to bardzo ważne, aby realizować swoje pasje.
Jednym z wielkich błędów, jakie popełniają ludzie, jest to, że próbują narzucić sobie zainteresowania. Nie wybieraj swojej pasji. Twoja pasja wybiera ciebie.
Podejmij działalność, która oddaje twoją ciekawość i jest czymś, czego możesz być misjonarzem.
Identyfikacja
Myślę, że jedną rzecz, którą odkryłem, że jest dla mnie bardzo motywująca – i myślę, że jest to prawdopodobnie bardzo powszechna forma motywacji lub przyczyna motywacji – to… że uwielbiam ludzi, którzy mogą na mnie liczyć. Tym samym obecnie mogę się łatwo motywować, ponieważ mamy miliony klientów liczących na nas w Amazon.com. Mamy tysiące inwestorów liczących na nas. Mamy też tysiące zespołów pracowników, którzy wszyscy nawzajem na siebie liczą. To jest fajne.
Cierpliwość, wytrwałość i obsesyjna dbałość o szczegóły.
Misjonarz buduje produkt i usługę, ponieważ kocha klienta, ponieważ kocha produkt, ponieważ kocha usługę. Najemnik buduje produkt lub usługę, aby móc porzucić firmę i zarobić pieniądze.
Niezależność
Wynalazki i innowacje
Jedną z naszych największych silnych stron kultury organizacyjnej jest zaakceptowanie faktu, że jeśli zamierzasz tworzyć wynalazki to równocześnie zamierzasz zakłócać spokój.
Uważam, że musisz być niezrozumiany, jeśli zamierzasz wprowadzać innowacje.
Zawsze byłem na skrzyżowaniu komputerów i wszystkiego, co mogą zrewolucjonizować.
Wynalazek z natury jest destrukcyjny. Jeśli chcesz być zrozumiany przez cały czas, nie rób nic nowego.
Oczywiście ludzie lubią odkrywać i powinniśmy to robić. Nie ma w tym nic złego. Ale w tym jest coś więcej. Jest to niezbędne dla waszych dzieci i dzieci waszych dzieci.
Własne zdanie
Jesteśmy uparci w realizacji naszej wizji. Jesteśmy elastyczni w kwestii jej szczegółów…
Od dwóch lat ludzie mówią mi, że wszystko, co można wymyślić, zostało już wynalezione. To jest szalone.
Wybrałem mniej bezpieczną ścieżkę, aby podążać za moją pasją i jestem dumny z tego wyboru.
Myślę, że to, co powinno się robić, to myśleć o wielkiej przestrzeni czasu przed sobą i starać się upewnić, że planujesz coś w sposób, który ostatecznie pozostawi cię zadowolonym. Tak to dla mnie działa. Istnieje wiele ścieżek do satysfakcji i musisz znaleźć taką, która będzie dla ciebie odpowiednia.
Zwiędniesz pod siłą krytyki, czy podążysz za swoimi przekonaniami?
Ludzie, którzy mają rację przez większość czasu, to ludzie, którzy często zmieniają zdanie.
Ludzie, którzy często mają rację, często zmieniają zdanie.
Często zadawane w biznesie pytanie brzmi: dlaczego? To dobre pytanie, ale równie ważne jest pytanie, dlaczego nie?
Nie ma szans, że cokolwiek jest perfekcyjne ostatecznie. Nie wierzę w to.
Nie chcemy robić produktów takich jak konkurencja.
Gromadzisz jak najwięcej danych, zanurzasz się w tych danych, ale potem podejmujesz decyzję z głębi serca.
(w lipcu 2010 r.) Kiedy ludzie przychodzą do mnie i mówią, Jeff, Kindle musi mieć możliwość odtwarzania filmów video w pełnej kolorystyce. Ja im odpowiadam, dlaczego? Czy uważasz, że Hemingway będzie bardziej popularny, jeśli będzie w kolorze?
Potrzebujesz kombinacji upartej nieugiętości i elastyczności i musisz wiedzieć, kiedy postępować w określony sposób. Musisz być uparty w swojej wizji, ponieważ zbyt łatwo byłoby się poddać. Ale również musisz być bardzo elastyczny w szczegółach.
Nie poprawisz Hemingwaya, dodając animacje.
Wizja przyszłości
Jestem całkowicie podekscytowany tym, co można osiągnąć z czasem… Wiem, że to dopiero początek.
Chciałem więc przenieść się w wyobraźni do czasu, kiedym mam 80 lat i powiedzieć: „Dobra, teraz patrzę wstecz na moje życie. Chcę dzięki temu zminimalizować liczbę moich żalów.
Ramę, która sprawiła, że decyzja była niezwykle łatwa, nazwałem – którą nazwałby tylko nerd – „ramą minimalizacji żalu”.
Centra handlowe to historia.
To, czym chcemy być, to coś zupełnie nowego. Nie ma fizycznej analogi dla tego, czym staje się Amazon.com.
Ebooki musiały się narodzić.
Myślę, że będzie kilka urządzeń podobnych do tabletów. To naprawdę inna kategoria produktów.
Ograniczenia
Ludzie są uwięzieni w swoich własnych granicach …
Naprawdę nie ma żadnych problemów pozostających bez rozwiązań.
Będziesz podążać za dogmatami, czy będziesz oryginalny?
Czy będziesz grał bezpiecznie, czy może będziesz trochę zawadiacki?
Kosmos
Dwoje dzieciaków zajmujących wieloosobowy pokój nie jest w stanie rozpocząć niczego istotnego w sprawach kosmosu. Dlatego chcę wykorzystać zasoby, które posiadam od Amazon i przełożyć je na ciężką infrastrukturę i zbudować sieć transportową, która pozwoli następnemu pokoleniu na dynamiczną przedsiębiorczość w kosmosie.
Nie znam wszystkich przyszłych kroków, ale znam jeden z nich: musimy zbudować niedrogi, wysoce sprawny statek kosmiczny wielokrotnego użytku. Bez względu na to, którą ścieżką podążamy, musi ona obejmować ten kierunek, dlatego właśnie taka jest misja Blue Origin.
Jeśli chodzi o przestrzeń kosmiczną, postrzegam ją jako swoją pracę, buduję infrastrukturę na dużą skalę. Korzystam z moich zasobów, aby stworzyć infrastrukturę do przenoszenia ciężkich ładunków, aby kolejne pokolenie ludzi miało dynamiczną, przedsiębiorczą eksplozję w kosmos.
Kiedy będziemy budować własne kolonie, możemy je robić w pobliżu Ziemi, ponieważ ludzie będą chcieli wrócić na Ziemię. Bardzo niewiele osób – i to przez długi czas – będzie chciało całkowicie porzucić Ziemię.
Mamy zasoby, aby zbudować miejsce dla biliona ludzi w tym Układzie Słonecznym, a kiedy będziemy mieli bilion ludzi, będziemy mieli tysiąc Einsteinów i tysiąc Mozartów. Będzie to znacznie ciekawsze miejsce do życia.
Będziemy musieli opuścić tę planetę i my ją opuścimy, a to zrobi dobrze tej planecie.
Bierzemy wszystkie lekcje, które mamy od New Shepard i włączamy je do New Glenn.
Pracujemy nad New Glenn, który jest naszym pojazdem orbitalnym, ale mamy na myśli jeszcze większy pojazd o nazwie New Armstrong.
Innowacyjność
Wynalazki
Kiedy wstaję, każdego ranka pod prysznicem myślę o nowych rzeczach, które możemy zrobić.
Jako młody chłopiec byłem garażowym wynalazcą. Wymyśliłem automatyczną bramę z opon wypełnionych cementem, kuchenkę słoneczną z parasola i folii aluminiowej, która nie działała najlepiej, alarm z patelni do pieczenia, aby usidlić moje rodzeństwo. Zawsze chciałem być wynalazcą…
W Amazon jesteśmy bardzo skoncentrowani na wynalazkach. Jeśli spojrzysz na rzeczy, na których się skupiamy, nigdy nie próbujemy stworzyć oferty produktów podobnych do konkurencji.
Dla mnie prawdziwa innowacja to coś, co jest nie tylko wynalazkiem, ale prawdziwym udoskonaleniem.
Zacznij od klienta i pracuj wstecz.
Wynalazczość
Koncentracja na kliencie pozwala być bardziej pionierskim.
Myślę, że oszczędność napędza innowacje, podobnie jak inne ograniczenia. Jednym z jedynych sposobów na wyjście z ciasnego pudełka jest wymyślenie wyjścia.
Jeśli nie będziesz słuchał klientów, zbłądzisz. Co więcej, oni nie powiedzą ci wszystkiego. Musisz dokonywać innowacji za nich.
Nie jest trudno robić rzeczy inaczej, ale trudno jest robić różne rzeczy inaczej i lepiej.
To naprawdę ważne, aby tworzyć innowacje.
Jest to bardzo ważne, gdy robisz coś nowego, aby nie wymyślać na nowo rzeczy, do których tak naprawdę nie dodajesz żadnej nowej wartości.
Większość problemów świata ma już swoje rozwiązania. Chociaż wszystkie te rozwiązania można ulepszyć.
Oszczędność napędza innowacje.
Rzecz w wymyślaniu polega na tym, że musisz być jednocześnie uparty i elastyczny, mniej więcej jednocześnie… Oczywiście trudność polega na ustaleniu, kiedy być którym!
Istnieją dwa sposoby na rozszerzenie działalności. Zrób inwentaryzację tego, w czym jesteś dobry i rozszerz swoje umiejętności. Lub określ, czego potrzebują Twoi klienci i pracuj wstecz, nawet jeśli wymaga to zdobycia nowych umiejętności. Kindle jest przykładem działania wstecz.
Odkrycia zawsze wiążą się z przypadkami.
Nie możemy robić zwykłych rzeczy w zwyczajny sposób.
Kultura innowacji
Mam nadzieję, że jedną z rzeczy, które wyróżnią Amazon.com, jest to, że nadal jesteśmy firmą, która opiera się prostej analogii. Wymaga ona wielu innowacji, a innowacje prowadzą wielu nieprzewidzianych wyników.
Nasz sukces w Amazon jest funkcją tego, ile eksperymentów wykonujemy rocznie, miesięcznie, tygodniowo, dziennie.
Jaki jest pomysł? Co byśmy zrobili, co byłoby inne? Jak możemy sprawić, by było lepiej?
Jeśli wykonasz wiele eksperymentów, a spora część z nich zakończy się niepowodzeniem, to jest to w porządku. Ponieważ jeśli robisz ich wystarczająco dużo, to i tak znajdzie się kilku zwycięzców. To jedyny sposób myślenia jeśli chcesz tworzyć wynalazki.
Nie chcesz za każdym razem wymyślać koła na nowo.
Jeśli podwoisz liczbę eksperymentów, które wykonujesz w ciągu roku, podwoisz swoją inwencję twórczą.
Orientacja biznesowa
Dostrzeganie okazji
(maj 2010) Pomysł na założenie Amazon miałem 16 lat temu. Natknąłem się na fakt, że liczba użytkowników Internetu rośnie o 2300 procent rocznie. Nigdy nie widziałem ani nie słyszałem o czymś, co rozwijało się tak szybko. Pomysł zbudowania księgarni internetowej z milionami tytułów – coś byłoby niemożliwe do zrealizowania w fizycznej, tradycyjnej księgarni – była dla mnie wyjątkowo ekscytujący. Był to czas kiedy właśnie skoczyłem 30 lat i od roku byłem żonaty.
Książki były pierwszym najlepszym produktem do sprzedaży online.
Zdałem sobie sprawę, że Amazon może być księgarnią internetową, która może pomieścić więcej książek niż jakakolwiek fizyczna księgarnia.
Twoja marża to moja szansa.
Trudno jest znaleźć rzeczy, których nie da się sprzedawać online.
Nadal działamy jakby był dzień pierwszy w świecie możliwości jaki niesie świat Internetu.
W kategorii książek jest więcej pozycji niż w jakiejkolwiek innej kategorii.
To nie jest praca klientów, aby wymyślać produkty dla siebie.
Jedną z rzeczy, która była oczywista, że możesz zrobić ze sklepem internetowym, to posiadanie o wiele pełniejszego wyboru.
Ludzie nie chcą już gadżetów. Chcą usług. Chcą usług, które są z czasem udoskonalane.
Ludzie nie chcą gadżetów… chcą usług.
Dzięki innowacjom nie ma ostatniego samorodka.
Kindle jest towarzyszem tabletów, laptopów. To nie jest wybór zamiast/albo.
Biznes
Czasami ludzie myślą o biznesie jak o imprezie sportowej – jest zwycięzca i przegrany… Zwykle tak nie jest.
Wielkie gałęzie przemysłu nigdy nie powstają z pojedynczych firm. Jest dużo miejsca dla wielu zwycięzców.
Jeśli pomyślisz o przedsiębiorczości w kategoriach gorączki złota, to byłbyś bardzo przygnębiony w momencie, kiedy zniknąłby ostatni samorodek złota. Ale dobrą rzeczą jest to, że dzięki innowacjom nie ma ostatniego samorodka. Każda nowa rzecz stwarza dwa nowe pytania i dwie nowe możliwości.
Zawsze mówię, że będzie tysiące zwycięzców. Wierzę w to.
Aby być dziewięciokrotnie większym od twojego najbliższego konkurenta, musisz być tylko o 10 procent lepszy.
Może być dwa razy więcej wielkich zwycięzców online niż w świecie fizycznym, ponieważ możliwe są nowe modele biznesowe.
Finanse
Jeśli zamierzamy coś sprzedać, powinniśmy sprzedawać to po konkurencyjnej cenie – lub po prostu przestać to sprzedawać.
Możesz robić obliczenia matematyczne na 15 różnych sposobów i za każdym razem, matematyka mówi ci, że nie powinieneś obniżać cen, ponieważ będziesz zarabiać mniej pieniędzy. Jest to niewątpliwie prawda w bieżącym kwartale, w bieżącym roku.
Oczekujemy, że wszystkie nasze firmy będą miały pozytywny wpływ na nasze najwyższe i najniższe wyniki. Rentowność jest dla nas bardzo ważna, bo inaczej nie bylibyśmy w tym biznesie.
Marginesy procentowe nie mają znaczenia. Liczy się zawsze marża w dolarach: rzeczywista kwota w dolarach. Firmy nie są wyceniane na podstawie marży procentowej, ale na podstawie tego, ile faktycznie zarabiają i wielokrotności tej kwoty.
Jedną z rzeczy, która mnie najbardziej obraża, jest to, że przechodzę obok banku i widzę reklamy, które próbują przekonać ludzi do zaciągnięcia kolejnych kredytów hipotecznych, aby mogli wyjechać na wakacje. To prowadzi do złego.
Wiele firm przestało działać, gdy pękła bańka internetowa. Jednym z powodów jest to, że tak naprawdę nie poświęcili wystarczająco dużo uwagi swojemu zapleczu. Nie zwrócili wystarczającej uwagi na to, co niektórzy uważają działalność internetową za mniej efektowną część biznesu.
Dzięki kwocie stałych wydatków związanych z opracowaniem czegoś takiego jak silnik BE-4, chcesz, aby był używany w jak długo jak to tylko możliwe.
Wiodąca pozycja na rynku może przełożyć się bezpośrednio na wyższy przychód, wyższą rentowność, większą szybkość przepływu kapitału i odpowiednio większy zwrot z zainwestowanego kapitału.
Rentowność jest dla nas bardzo ważna, bo inaczej nie bylibyśmy w tym biznesie.
Nie chcesz negocjować ceny prostych rzeczy, które kupujesz na co dzień.
W Internecie firmy są przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność na dużą skalę, charakteryzującymi się wysokimi kosztami stałymi i stosunkowo niskimi kosztami zmiennymi. Możesz być jednym z dwóch: możesz być duży lub mały. Bardzo trudno być średnim. Wiele średnich firm utraciło stabilność finansową zanim zdążyły stać się dużymi.
Strategia
e-handel
To wybór, niskie ceny i szybka, wygodna, niezawodna dostawa.
Model online zapewnia nam znaczące korzyści w zakresie struktury kosztów, pozwala nam mieć nawet niższe ceny niż sklepy fizyczne.
Nasza strategia w sklepie internetowym to „kup raz, czytaj wszędzie”.
Amazon.com stara się być miejscem handlu elektronicznego, w którym klienci mogą znaleźć wszystko, co chcą kupić online.
Ewolucja
W biznesie, to co jest niebezpieczne, to brak ewoluowania.
Zawsze jest dzień pierwszy. W przyszłości zawsze będzie więcej inwencji. Zawsze jest więcej innowacji dla klientów. Nowe sposoby na obsesję na punkcie klientów.
Kopiowanie strategii innej osoby nie działa w Internecie. Musisz mieć niespodziankę.
Nawet najtrwalsze przewagi konkurencyjne zanikają z czasem, jeśli nie zastąpisz ich nowymi zaletami.
Ludzie mają żarłoczny apetyt na lepsze sposoby, a wczorajsze „wow” szybko staje się dzisiejszym „czymś zwykłym”.
Jeśli twoja baza klientów starzeje się wraz z tobą, w końcu staniesz się przestarzały lub nieistotny. Musisz ciągle zastanawiać się, kim są Twoi nowi klienci i co robisz, aby pozostać na zawsze młodym.
Jeśli robisz rzeczy, na które znasz odpowiedź z góry, Twoja firma przestanie istnieć.
Marka
Nawet najtrwalsze przewagi konkurencyjne zanikają z czasem, jeśli nie zastąpisz ich nowymi zaletami. Nie znam żadnej firmy, wobec której nie byłoby to prawdą. Jedną z najlepszych trwałych zalet jest dobra marka konsumencka. Historia pokazała, że to prawda. Niektóre z najbardziej trwałych firm to te z najsilniejszymi markami konsumenckimi, takie jak Coca-Cola.
Uważam, że marki reprezentujące abstrakcyjne koncepcje są bardziej trwałe i solidniejsze niż marki, które reprezentują coś bardziej konkretnego.
Myślę, że naszym najważniejszym elementem własności intelektualnej jest nasza marka.
Chcę, aby ludzie uważali, że Amazon jest najbardziej niezawodną firmą, żeby zdobyli do nas zaufanie. Zaufanie jest ciężko zarobić i łatwo utracić.
Marka dla firmy jest jak reputacja dla jakiejś osoby. Zyskujesz reputację, próbując robić dobrze trudne rzeczy.
Marka firmy jest jak reputacja danej osoby.
Jeśli twoja marka opiera się wyłącznie na cenie, masz kruchą pozycję, ale jeśli twoja marka ma świetne ceny, świetną obsługę i duży wybór, jest to znacznie lepsza pozycja.
Istnieją dwa rodzaje firm: te, które próbują zarobić pobierając większe opłaty za swoją działalność i te, które pracują, by pobierać mniejsze opłaty za swoją działalność. My będziemy tym drugim rodzajem firm.
Jedną z najlepszych trwałych wartości jest dobra marka konsumencka. Historia pokazała, że to prawda.
Produkty
Nie chcemy po prostu robić rzeczy, ponieważ możemy je zrobić … nie chcemy być zbędni.
To, czego nie robimy dobrze w Amazon, to oferowanie produktów wzorowanych na konkurencji.
Jestem wielkim fanem planów typu „wszystko, w jednej cenie”, ponieważ są one prostsze dla klientów.
Misja
Bez względu na to, jaka jest twoja misja, posiadaj jej wyobrażenie w swojej głowie. Zapomnij o modelu, niezależnie od tego, czy jest to rząd, organizacja non-profit czy komercyjna. Zadaj sobie najważniejsze pytanie: czy moja misja ulepsza świat? A jeśli nie, to zmień swoją misję.
Pracuj ciężko, baw się dobrze, twórz historię.
Naszą misją jest najbardziej skoncentrowana na kliencie firma na ziemi.
Planowanie
Bardzo często pojawia się pytanie: „Co się zmieni w ciągu najbliższych 10 lat?” Jest bardzo interesujące pytanie, ale jest ono bardzo powszechne. Prawie nigdy nie dostaję pytania: „Co się nie zmieni w ciągu następnych 10 lat?” I chcę wam powiedzieć, że to drugie pytanie jest w rzeczywistości ważniejsze spośród tych dwóch – ponieważ możesz zbudować strategię biznesową wokół rzeczy, które są stabilne w czasie. … W naszej branży handlu detalicznego wiemy, że klienci chcą niskich cen i wiem, że to samo będzie prawdą za 10 lat. Chcą szybkiej dostawy i chcą dużego wyboru. Nie można sobie wyobrazić przyszłości za 10 lat, w której pojawia się klient i mówi: „Jeff, uwielbiam Amazon; Chciałbym tylko, żeby ceny były nieco wyższe” lub „Kocham Amazon, chciałbym tylko, żebyś dostarczył trochę wolniej. To jest niemożliwe. Tak więc wysiłek, jaki wkładamy w te rzeczy, rozwijając je, wiemy, że energia, którą włożyliśmy w to dzisiaj, nadal będzie wypłacać dywidendy dla naszych klientów za 10 lat. Kiedy masz coś, co wiesz, że jest prawdą, nawet na dłuższą metę, możesz sobie pozwolić na włożenie w to dużo energii.
Moim zdaniem każda firma wymaga długoterminowego spojrzenia.
Jeśli wszystko, co robisz, musi działać w trzyletnim horyzoncie czasowym to konkurujesz z dużą ilością ludźmi. Ale jeśli chcesz zainwestować w siedmioletni horyzont czasowy to będziesz konkurował z ułamkiem tych ludzi… Po prostu wydłużając horyzont czasowy, możesz zaangażować się w przedsięwzięcia, których w innym przypadku byś nie podjął.
Silny proces planowania jest w rzeczywistości bardzo wzmacniający i pozwala na decentralizację, ponieważ wszyscy zmierzają w tym samym kierunku.
Jedną z rzeczy, którą rekomendowałbym innym ludziom jest to, by zawsze przyjmowali długoterminowy punkt widzenia. Myślę, że jest to coś, co budzi wiele kontrowersji. Wiele osób – a ja po prostu nie jestem jednym z nich – uważa, że powinno się żyć chwilą.
[Jeśli ktoś chce założyć firmę.] Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić – to napisać biznesplan… Następnie biznesplan nie przetrwa w starciu z rzeczywistością. Zawsze będzie inaczej, rzeczywistość nigdy nie będzie planem. Ale dyscyplina planu zmusza do przemyślenia niektórych problemów i do zapewnienia komfortu psychicznego.
Myśl długoterminowo.
Wszystkie firmy powinny funkcjonować tak, jakby miały trwać wiecznie.
Jeśli myślisz w perspektywie długoterminowej, możesz naprawdę podejmować dobre życiowe decyzje, których później nie będziesz żałować.
Nieruchomości to kluczowy koszt fizycznych sprzedawców detalicznych. Dlatego jest takie stare powiedzenie: lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja.
Pracownicy
Jeśli zaczniesz od A [osoby pierwszej klasy], będziesz miał samych A. Jeśli zaczniesz zatrudniać B, B zatrudni kolejnych B.
Wolę przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną z pięćdziesięcioma osobami i nie zatrudniać nikogo, niż zatrudnić niewłaściwą osobę.
Kultura organizacyjna
Potrzebujesz takiej kultury organizacyjnej, w której piątka małych i innowacyjnych pomysłów oraz kadra kierownicza wyższego szczebla [zachęcają] do tworzenia i realizowania pomysłów. Aby innowacyjne pomysły przyniosły owoce, firmy muszą być gotowe zaczekać 5-7 lat, ale większość firm nie uwzględnia tego horyzontu czasowego.
Jeśli koncentrujesz się na konkurentach, musisz poczekać, aż konkurent coś zrobi. Koncentracja na kliencie pozwala być bardziej pionierskim.
Piękna mowa nie potrzebuje ochrony, to brzydka mowa jej potrzebuje. Mamy te normy kultury organizacyjnej, które pozwalają ludziom mówić naprawdę brzydkie rzeczy. Nie musisz zapraszać ich na przyjęcie, ale powinieneś pozwolić im się wypowiedzieć.
Wspaniałą rzeczą w podejmowaniu decyzji opartych na faktach jest to, że zastępują one hierarchię. Osoba na niższym stanowisku w firmie może wygrać spór z osobą pełniącą wyższe stanowisko w sprawie decyzji opierającą ją na faktach. W przypadku intuicyjnych decyzji „musisz polegać na doświadczonych menedżerach, którzy oszlifowali swój instynkt.
Wydaje mi się, że strategia eksploracji i wymyślania jest przyjemniejsza.
Kultury organizacyjne nie są tak bardzo planowane, jak ewoluują od grupy pierwszych pracowników.
Kultury organizacyjne są lepsze lub gorsze, ale zawsze są bardzo stabilne.
Po pierwsze klienci
Jeśli miałby istnieć jeden powód, dla którego w ciągu ostatnich sześciu lat osiągnęliśmy lepsze wyniki niż inne firmy działające w Internecie, to byłby to fakt, że skupiliśmy się jak laser na doświadczeniu klienta, a to naprawdę ma znaczenie, jak sądzę, w każdej firmie. Z pewnością ma to znaczenie w Internecie, gdzie plotka jest tak bardzo, bardzo potężna.
Jeśli nie rozumiesz szczegółów twojego biznesu, poniesiesz porażkę.
Tuż po II wojnie światowej Morita-son [Akio Morita], facet, który założył Sony, wyznaczył dla Sony misję, dzięki której zamierzał uczynić Japonię znaną z jakości. I musisz pamiętać, że był to czas, kiedy Japonia była znana z bycia tanim naśladowcą. Morita-son powiedział, że nie będziemy znani z jakości Sony. Powiedział, że sprawimy, że Japonia będzie znana z jakości. Wybrał misję dla Sony, która była większa niż Sony. Kiedy mówimy o najbardziej skoncentrowanej na kliencie firmie na świecie, mamy na myśli podobny pomysł. Chcemy, aby inne firmy patrzyły na Amazon i postrzegały nas jako standard, który obsesyjnie koncentruje się na kliencie, a nie obsesyjnie koncentruje się na konkurentach.
Chcemy nie tylko aby Amazon.com był znany obsługi klienta i wpływania na dobre doświadczenia klientów, ale chcemy podnieść poprzeczkę w tym zakresie na całym świecie. Myślę, że możemy to zrobić, ale jest to cel na 20 lat.
Naprawdę nie możesz zrobić właściwych rzeczy dla klientów, jeśli jesteś zorientowany krótkoterminowo.
Musisz mieć obsesję na punkcie klientów.
Jeśli będziemy mogli utrzymać naszą konkurencje na nas przy równoczesnej naszej koncentracji na klientach, to ostatecznie okaże się, że wszystko jest w porządku.
Naszym głównym zadaniem jest pomaganie ludziom w robieniu zakupów… (misja firmy)
Naszym zadaniem jest zapewnienie udogodnienia, abyś mógł dostać książki w 60 sekund, abyś mógł zabrać ze sobą całą bibliotekę, aby nie męczyć rąk, aby urządzenie się nie nagrzało, aby nie powodowało zmęczenia oczu, aby żywotność baterii trwała miesiąc, aby nigdy nie odczuwać niepokoju z powodu poziomu naładowania baterii…
Z naszego punktu widzenia będziemy sprzedawać więcej, jeśli pomożemy ludziom w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Postaw klienta na pierwszym miejscu. Twórz wynalazki. I bądź cierpliwy.
W Amazon mamy trzy wielkie koncepcje, na których bazujemy od 18 lat, i to jest powód, dla którego odnieśliśmy sukces: postaw klienta na pierwszym miejscu. Wymyślaj. I bądź cierpliwy.
Obsesja na punkcie klientów, a nie konkurencji.
Najważniejsze jest obsesyjne skupienie się na kliencie. Naszym celem jest bycie najbardziej skoncentrowaną na kliencie firmą na świecie.
Skoncentrowaliśmy się jak laser na doświadczeniu klientów, a to naprawdę ma znaczenie.
Wiemy, że jeśli będziemy mogli utrzymać koncentrację naszych konkurentów na nas, a my pozostaniemy skupieni na kliencie, to ostatecznie sprawimy, że wszystko będzie dla nas dobrze.
Naprawdę lubimy zaczynać od klientów i pracować wstecz.
Widzimy naszych klientów jako gości zaproszonych na imprezę na której jesteśmy gospodarzami.
Widzimy naszych klientów jako gości zaproszonych gości na imprezę, na której jesteśmy gospodarzami. Naszym zadaniem jest by każdego dnia, każdy ważny aspekt doświadczenia klienta był nieco lepszy.
Chcemy zarabiać, gdy ludzie korzystają z naszych urządzeń, a nie kiedy kupują nasze urządzenia.
Zawsze stawiamy klientów na pierwszym miejscu.
Przeprowadziliśmy szeroko zakrojoną analizę… Odkryliśmy, że klienci naprawdę chcą otrzymywać swoje produkty.
[W lipcu 2010 r.] Mam listę 50 konkurentów z całego świata, z którymi moglibyśmy rywalizować, robiąc różne rzeczy. Przedmiotem naszej koncentracji jest skupianie uwagi na tych konkurentach, ale nie będziemy mieć obsesji na ich punkcie. Będziemy mieć obsesję na punkcie czytelników, ponieważ to oni kupują to urządzenie.
Firma jest bardzo zdrowa finansowo. Radzimy sobie bardzo dobrze. I jest to wynikiem obsesji na punkcie klientów.
Powinieneś budzić się zmartwiony, przerażony każdego ranka. Ale nie martw się o naszych konkurentów, ponieważ oni i tak nigdy nie wyślą nam żadnych pieniędzy. Martwmy się o naszych klientów i bądźmy skoncentrowani.
Możemy być najbardziej obsesyjną na punkcie klienta firmą, jaka kiedykolwiek była planecie Ziemi.
Pewność siebie
Wiara rodziców w Jeffa Bezosa
(O jego rodzicach inwestujących na początku 100 000 USD w Amazon.) Nie zainwestowaliśmy w Amazon. Zainwestowaliśmy w Jeffa.
(Rodzice inwestujący w Amazon znaczną część swoich życiowych oszczędności) Pierwsze pytanie mojego taty brzmiało: „Co to jest Internet?”.
Krytyka
Jeśli nie jesteś w stanie tolerować krytyki to nie rób nic nowego ani interesującego.
Przedsiębiorcy muszą być gotowi na bycie niezrozumianym przez dłuższy okres czasu.
Jeśli robisz coś interesującego, będziesz mieć krytyków. Nie możesz tego zatrzymać. Idź naprzód. Nie warto przez to mieć bezsennych nocy.
Jeśli zamierzasz wymyślać nowe rzeczy, musisz także umieć – to idzie w parze z długofalową orientacją, musisz być w stanie znieść wiele krytyki.
Kiedy otrzymujesz krytykę od ludzi o dobrych intencjach, warto zapytać: „Czy mają rację?” A jeśli mająj rację, musisz dostosować się do tego, co mówią. Jeśli nie mają racji, jeśli naprawdę jesteś przekonany, że nie mają racji, musisz mieć długoterminową gotowość na bycie niezrozumianym. To kluczowa część wynalazku.
Musisz być gotów być gotowy na bycie niezrozumianym, jeśli zamierzasz wprowadzać innowacje.
Jeśli nigdy nie chcesz być krytykowany, na miłość boską, nie rób nic nowego.
Optymizm
Jestem genetycznym optymistą.
(o konkurowaniu z gigantami) Szczerze mówiąc, bardziej nurtują mnie dwaj faceci w garażu.
Ryzyko
Jeśli czujesz, że pewnego dnia będziesz żałować, że nie zaryzykowałeś, skorzystaj z tej szansy.
Ta pusta kartka papieru jest jednym z najtrudniejszych etapów, a jednym z powodów, dla których jest trudny, jest to, że na tym etapie nikt nie liczy na ciebie oprócz ciebie samego.
Trudności
Możesz wymyślić wyjście z dowolnej trudnej sytuacji, jeśli uważasz, że jesteś w stanie to zrobić.
(W 2000 roku o Amazon.) Zbudowaliśmy dużą, nierentowną firmę.
Inicjatywa
Szybkość działania
Na rynkach o wysokim wzroście szybkość jest niezbędna, a poczucie pilności staje się Twoim najcenniejszym zasobem.
Moim zdaniem nie ma złego czasu na wprowadzanie innowacji.
Tempo zmian jest coraz szybsze i szybsze.
Samodzielność
Jedną z rzeczy, których uczysz się żyjąc na wsi, jest samodzielność. Ludzie robią wszystko sami.
Konsekwencja w działaniu
Jeśli cofniesz się w czasie zobaczysz, że nazywano nas Amazon.toast. Amazon.con, Amazon.bomb. To wszystko było w pierwszych trzech latach naszego istnienia.
Jeśli nie jesteś uparty, zbyt wcześnie zrezygnujesz z eksperymentów. A jeśli nie jesteś elastyczny, uderzysz głową o ścianę i nie zobaczysz innego rozwiązania problemu, który próbujesz rozwiązać.
Nasze motto w Blue Origin to „Gradatim Ferociter”: „Krok po kroku, ekstremalnie agresywnie”.
Wybory
(Odchodząc z pracy i tworząc Amazon.) Wiedziałem, że kiedy będę miał osiemdziesiąt lat nie będę żałował, że odrzuciłem w połowie 1994 roku moją premię z Wall Street. Ale pomyślałem, że istnieje szansa, że mógłbym żałować, że nie uczestniczyłem w tej rzeczy zwanej Internetem, w którą wierzyłem z pasją. Wiedziałem także, że gdybym próbował i nie udało by mi się, to nie żałowałbym.
Wiedziałem, że gdybym poniósł porażkę, nie żałowałbym tego, ale wiedziałem, że jedyną rzeczą, której mógłbym żałować, to nie próbowanie.
Wiedziałem, że jeśli mi się nie uda, to nie będę tego żałował.
Nigdy bym nie żałował, że spróbowałem i nie udało mi się.
[o odejściu z pracy i założeniu Amazon.] To był naprawdę trudny wybór, ale ostatecznie zdecydowałem, że muszę spróbować. Nie myślałem o tym, że będę żałował jeśli poniosę porażkę. Spodziewałem się, że będę zawsze prześladowany przez myśl, że nie podjąłem decyzji, aby w ogóle spróbować.
Czy bezwładność będzie twoim przewodnikiem, czy będziesz podążał za swoimi pasjami?
Niepowodzenia
Nawet wspaniałe firmy popełniają błędy, a kluczem jest to, że muszą je naprawić.
Porażka jest istotnym elementem innowacji. Jeśli wiesz, że coś zadziała, to nie jest eksperyment. Jeśli więc chcesz coś wymyślić, jeśli chcesz wprowadzać innowacje, niepowodzenie jest tego nieodłączną częścią.
To nie jest eksperyment, jeśli wiesz, że to zadziała.
Popełniliśmy wiele błędów…
Nie sądzę, że można być wynalazcą w imieniu klientów, chyba że zechcesz myśleć długoterminowo, ponieważ wiele wynalazków nie działa. Jeśli masz zamiar tworzyć rozwiązania, oznacza to, że zamierzasz eksperymentować, a jeśli zamierzasz eksperymentować, poniesiesz porażkę, a jeśli poniesiesz porażkę, musisz pomyśleć długoterminowo.
Jeśli zdecydujesz, że będziesz robił tylko te rzeczy, o których wiesz, że będą działać, to ominie cię wiele okazji.
Jeśli kiedykolwiek zdobędziesz magiczną kulę, zadzwoń do mnie.
Jeśli chcesz tworzyć wynalazki, musisz być gotowy na niepowodzenia.
Częścią naszej kultury organizacyjnej jest uzależnienie od drogi, którą kroczymy – to lekcje, których się uczymy po drodze.
[o jego przekonaniu, że istniało 70% szans na to, że Amazon pierwotnie upadnie] Nie mam żadnych wątpliwości co do naszej porażki, to prawdopodobny wynik.
Wierzę, że nadal możemy być przypisem w historii e-commerce.
Nie twierdzę, że Amazon.com jest jeszcze trwałą firmą. Twierdzę, że jesteśmy na pozycji lidera i dysponujemy zasobami i zespołem, aby zbudować trwałą firmę.
Stres
Stres pochodzi z ignorowania czegoś, czego nie powinieneś ignorować.
Stres wynika przede wszystkim z niepodejmowania działań w stosunku do czegoś, nad czym możesz mieć kontrolę… stres wynika z ignorowania rzeczy, których nie powinieneś ignorować.
Wybieganie w przyszłość
Nie chcieliśmy stać się zbędni … Zatem zdecydowanie myślimy o urządzeniach mobilnych.
Pocałunkiem śmierci dla każdego przedsięwzięcia jest uwielbienie przeszłości – bez względu na to, jak dobrze było.
Firma nie powinna uzależniać się od bycia lśniącym, ponieważ lśnienie nie trwa wiecznie.
Nie możemy funkcjonować w trybie przetrwania. Musimy funkcjonować w trybie wzrostu.
To, co musimy zrobić, to zawsze kierować się w przyszłość. Kiedy świat zmienia się wokół ciebie i zaczyna działać przeciwko tobie – to, co kiedyś było wiatrem w plecy, jest teraz wiatrem w twarz – musisz się w to pochylić i wymyślić, co zrobić, ponieważ narzekanie nie jest strategią.
To, co musimy zrobić, to zawsze patrzeć w przyszłość.
Niebezpiecznie jest nie ewoluować.
Przeszkody
Przeszkody są przeszkodami tylko wtedy, gdy uważasz, że są przeszkodami. W przeciwnym razie to są możliwości.
Jednym sposobem na wydostanie się z problemu jest wynalezienie rozwiązania.
Narzekanie nie jest strategią. Musisz pracować ze światem takim, jaki jest, a nie takim, jakim chciałbyś, aby był.
Działanie
Pracuj ciężko, baw się dobrze i twórz historię. Obudź się wprawiony w osłupienie i przestraszony każdego ranka. Wiem, że możemy to wszystko stracić. To nie jest strach. To jest fakt.
Będziesz cynikiem, czy też budowniczym?
Czy będziesz strzec swojego serca przed odrzuceniem, czy też będziesz działać, gdy się zakochasz?
Pracowitość
Gdybym miał cofnąć się w czasie i dać sobie jedną radę na studiach licencjackich, byłoby to: Bądź dumny z twoich decyzji i ciężkiej pracy, ale nie ze swoich talentów. Doceniaj swoje talenty. Ciesz się nimi. Ale nie bądź z nich dumny.
Łatwo jest mieć pomysły, bardzo trudno jest przekształcić pomysły w udany produkt. Między nimi jest wiele kroków. Wymaga to wytrwałości, nieustępliwości.
Nigdy nie będziemy mieli sof; nigdy nie będziemy mieli latte.
Kiedy będzie ciężko, poddasz się, czy będziesz nieustępliwy?
Nie możesz prosić o zaufanie, musisz po prostu nad nim ciężko pracować, krok po kroku.
Zdolności poznawcze
Jedną z rzeczy, w którą trudno uwierzyć, gdy masz 22 lub 23 lata, jest to, że nie wiesz wszystkiego. Z biegiem lat ludzie uczą się coraz więcej i więcej. W pewnym momencie zdajesz sobie sprawę, że z roku na rok wiesz coraz mniej. Mogę sobie tylko wyobrazić, że zanim skończę 70 lat, zdam sobie sprawę, że nic nie wiem.
Czasami myślę, że próbujemy rozwiązać problemy, zanim je zrozumiemy.
[Dotyczy decyzji aplikowania wyłącznie na Uniwersytet Princeton.] Einstein tam wykładał, na litość boską!
Dorastałem, czytając science fiction.
Dzisiaj kontynuuję mój nawyk czytania science fiction i uważam, że bardzo poszerza umysł. Zawsze zachęca mnie do myślenia.
Przeciętni fizycy teoretyczni nie robią postępów. Cały czas spędzają na zrozumieniu postępów innych ludzi.
Ludzki mózg to niesamowita maszyna do wyszukiwania wzorów.
Musisz pamiętać, że ludzie nie są dobrzy w zrozumieniu wykładniczego wzrostu. Po prostu nie jest to coś, co widzimy w naszym codziennym życiu.
Myślę, że łatwiej się oszukać, jeśli coś nie jest mierzalne.
Perswazja
Klienci
Sceptycznie podchodzę do każdej misji, która ma reklamodawców na pierwszym planie.
Wiesz, że nie jesteś anonimowy na naszej stronie. Pozdrawiamy Cię z imienia i nazwiska, pokazując poprzednie zakupy, w takim stopniu, w jakim możesz zapewnić przejrzystość połączoną z wyjaśnieniem co jest korzyścią dla klienta.
Równowaga sił przesuwa się w stronę konsumentów i oddalania się od firm… Właściwym sposobem na zareagowanie na to, jeśli jesteś firmą, jest przeznaczenie ogromnej większości swojej energii, uwagi i pieniędzy na budowę doskonałego produktu lub usługi i włożenia mniejszej kwoty na marketing i rozgłaszanie tego.
Twoja marka jest tym, co mówią o tobie inni ludzie, gdy nie ma Cię w pokoju.
W starym świecie poświęciłeś 30% swojego czasu na zbudowanie wspaniałej usługi, a 70% swojego czasu na krzyczenie o tym. W nowym świecie to się odwraca.
Poczta pantoflowa
Jeśli ktoś uważa, że jest przez nas źle traktowany, nie powie o tym 5 osobom, powie 5000.
Myślę, że w Internecie wiadomość pantoflowa jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.
Jeśli sprawisz, że klienci będą niezadowoleni w świecie fizycznym, każdy z nich może powiedzieć o tym 6 znajomym. Jeśli sprawisz, że klienci z Internetu będą niezadowoleni, każdy z nich może powiedzieć tym 6000 przyjaciół.
Jeśli zbudujesz wspaniałe doświadczenie, klienci powiedzą innym o tym. Poczta pantoflowa jest bardzo silna.
Kiedy w pewnym momencie sprawiamy, że klient jest niezadowolony, ci ludzie wychodzą i mówią: „Właściwie to nie było dobre doświadczenie”. Poczta pantoflowa jest bardzo silna.
Obsługa klienta
Jeśli mówisz, że dostarczymy to dla ciebie jutro, to faktycznie dostarcz to jutro.
Wykonujemy dobrą robotę, dotrzymując obietnic.
W ten sposób zdobywasz zaufanie: złóż wymagającą obietnicę i dotrzymaj jej.
Zaufanie bardzo trudno jest wypracować i bardzo łatwo je utracić.
Blefujesz, kiedy popełniasz błąd, czy przeprosisz?
Działaj tak, aby Twoi klienci cenili Twoją usługę.
Najlepsza obsługa klienta jest wtedy, kiedy klient nie musi do ciebie dzwonić, nie musi z tobą rozmawiać. Po prostu działa.
Pracownicy
Jesteś leniwy czy po prostu niekompetentny.
Nasza rentowność nie jest problemem naszych klientów.
Komunikacja nie jest podstawowym dobrem – jest złem koniecznym.
W czasach bumu (boom’u) bardzo trudno jest nakłonić ludzi do skupienia się na najważniejszych rzeczach.