Wartości
Idealizm
Myślę, że większy przepływ informacji, możliwość pozostawania w kontakcie z większą liczbą ludzi sprawia, że ludzie są bardziej skuteczni jako ludzie. Mam na myśli, że to społeczna prawda. To sprawia, że masz więcej radości. Lepiej jest być bardziej połączonym z tymi wszystkimi ludźmi. Masz bogatsze życie.
Wiem, że to brzmi banalnie, ale chciałbym polepszyć życie ludzi, szczególnie ich społeczne funkcjonowanie… Sprawienie, by świat stał się bardziej otwarty nie jest sprawą, która odbywa się z dnia na dzień. To jest sprawa na 10 do 15 lat.
Jestem tutaj, aby zbudować coś trwałego. Wszystko inne jest nieważne.
Jeśli chcesz zbudować coś wspaniałego, powinieneś skupić się na tym, jaką zmianę chcesz wprowadzić na świecie.
Pytanie, które zadaję sobie prawie codziennie, brzmi: czy robię najważniejszą rzecz, którą mogę zrobić? Dopóki nie czuję, że pracuję nad najważniejszym problemem, który mogę pomóc rozwiązać, to nie będę się dobrze czuł z tym, jak spędzam czas.
Moi przyjaciele to ludzie, którzy lubią budować fajne rzeczy. Zawsze żartujemy o ludziach, którzy chcą po prostu założyć firmę, bez tworzenia czegoś cennego. Dużo tego jest w Dolinie Krzemowej.
Myślę, że ogólnie Internet jest naprawdę dobry, ponieważ pomaga ludziom uzyskać dostęp do większej ilości informacji.
Z perspektywy czasu uważam, że uczciwie można powiedzieć, że byliśmy zbyt idealistyczni i skupiliśmy się na większej części dobrych aspektów tego, co łączy ludzi i daje im głos.
Przedsiębiorczość polega na kreowaniu zmian, nie tylko firm.
Facebook nie został pierwotnie stworzony jako firma. Został zbudowany w celu realizacji misji społecznej – sprawienia, aby świat był bardziej otwarty i połączony.
Uważam, że powstają najlepsze firmy nie dlatego, że założyciel chciał firmy, ale dlatego, że chciał zmienić świat … Jeśli zdecydujesz, że chcesz założyć firmę, zacznij lepiej od rozwinięcia, tego, co tak na prawdę chcesz zrobić.
Uważam, że musimy zdusić Ebolę w zarodku, zanim rozprzestrzeni się on w Afryce i na inne kraje.
Staramy się tworzyć produkty dla wszystkich na świecie, prawda. I nie chcę się do tego odizolować.
Moim celem nigdy nie było stworzenie tylko firmy. Chodziło mi o zbudowanie czegoś, co naprawdę spowoduje naprawdę wielką zmianę w świecie.
Moim celem nigdy nie było stworzenie firmy. Wiele osób błędnie interpretuje to, tak jakbym nie dbał o przychody, zyski lub jakąkolwiek z tych rzeczy. Ale to, co dla mnie oznacza nie bycie tylko firmą, rozumiem jako budowanie czegoś, co w rzeczywistości czyni naprawdę dużą zmianę w świecie.
Łączenie ludzi
Łączenie się jest prawem człowieka.
Łączność po prostu nie może być przywilejem dla ludzi w najbogatszych krajach. Wierzymy, że łączenie wszystkich na świecie jest jednym z wielkich wyzwań naszego pokolenia, i dlatego cieszymy się, że możemy odegrać nawet najmniejszą rolę w tym co możemy zrobić.
Naszą misją jest uczynienie świata bardziej otwartym i połączonym. Robimy to, dając ludziom moc dzielenia się tym, czym chcą i bycia połączonym z kimkolwiek chcą, bez względu na to, gdzie się znajdują.
Istnieje ogromna potrzeba i ogromna szansa, aby połączyć wszystkich ludzi na świecie, dać każdemu głos i pomóc przekształcić społeczeństwo dla przyszłości. Skala technologii i infrastruktury, którą należy zbudować, jest niespotykana i uważamy, że jest to najważniejszy problem, na którym możemy się skupić.
To, co staramy się robić na Facebooku, to po prostu pomaganie ludziom w skuteczniejszym łączeniu się i komunikacji.
W Facebooku budujemy narzędzia, które pomagają ludziom łączyć się z ludźmi, z którymi chcą się łączyć i dzielić się tym, czym chcą, a tym samym zwiększamy ich zdolność do budowania i utrzymywania relacji.
Pomaganie miliardowi ludzi w łączeniu się jest niesamowite, uczące pokory i jak dotąd jest rzeczą, z której w życiu jestem najbardziej dumny.
Mam nadzieję, że Facebook i inne technologie internetowe będą w stanie pomóc ludziom tak jak mamy nadzieję, że im w tym pomagamy komunikować się, organizować i robić to, co chcą każdego dnia. Ale nie będę stwarzał pozorów, że jeśli Facebook by nie istniał, to nie byłoby to możliwe. Oczywiście, żeby tak było.
Otwarty świat
Dając ludziom możliwość dzielenia się, sprawiamy, że świat jest bardziej transparentny.
Staram się, aby świat był bardziej otwarty.
Wiele razy przeprowadzam eksperyment myślowy: „Gdybym nie był w Facebooku, co zrobiłbym, aby świat był bardziej otwarty?”
Zamiast budować mury, pomagamy budować mosty.
Najważniejsza jest dla mnie misja sprawienia, by świat stał się bardziej otwarty.
Kiedy w 2004 roku założyłem Facebooka z mojego pokoju w akademiku, pomysł, o którym przez cały czas rozmawialiśmy z moimi współlokatorami, to sprawienie by świat był bardziej otwarty.
Mówimy o tej koncepcji otwartości i przejrzystości jako ideału wysokiego poziomu, do którego zmierzamy na Facebooku. Efektem tej koncepcji jest umożliwianie ludziom dzielenie się i łączenie. Połączenie tych dwóch rzeczy prowadzi świat do większej otwartości.
Kiedy ludzie są powiązani, możemy po prostu robić wspaniałe rzeczy. Mają możliwość uzyskania dostępu do pracy, edukacji, zdrowia i komunikacji. Mamy okazję zbliżyć do siebie osoby, na których nam zależy. To naprawdę robi dużą różnicę.
Chcemy sprawić, aby każdy, gdziekolwiek – dziecko dorastające w wiejskich Indiach, które nigdy nie miało komputera – mógł iść do sklepu, uzyskać telefon, uzyskać dostęp do Internetu i uzyskać dostęp do tych samych rzeczy, które ty i ja doceniam w Internecie.
Dawanie ludziom mocy
Wcześniej, kilka pokoleń temu, ludzie nie mieli możliwości dzielenia się informacjami i skutecznego wyrażania opinii wielu ludziom. Ale teraz to robią. Obecnie, dzięki sieciom społecznościowym i innym narzędziom w Internecie, wszyscy z tych 500 milionów ludzi mają możliwość, aby powiedzieć, co myślą, i zabrać głos.
Daj każdemu moc dzielenia się z kimkolwiek.
Kiedy dajesz każdej osobie głos i dajesz ludziom moc. Naszą rolą jest dawanie ludziom tej mocy.
Kiedy dajesz każdemu głos i dajesz ludziom moc a system ma zakończenie w naprawdę dobrym miejscu. Zatem naszą rolą jest dawanie ludziom tej mocy.
Obecnie, dzięki sieciom społecznościowym i innym narzędziom w Internecie, wszystkie z tych 500 milionów ludzi mają sposób, aby powiedzieć, co myślą, i mogą zabrać głos.
Bezpieczeństwo
Nie sprzedajemy danych. Nie pozwalamy nikomu na sprzedaż danych.
Jest to niezgodne z naszymi wszystkimi zasadami, aby kiedykolwiek dzielić się informacjami z reklamodawcami.
Budujemy narzędzia sztucznej inteligencji, aby znaleźć fałszywe konta, znaleźć skoordynowane sieci nieautentycznej aktywności i usunąć je. Staramy się tak bardzo jak to możliwe utrudniać reklamowanie w sposób, w jaki nie powinno to mieć miejsca.
Jesteśmy teraz w miejscu, w którym zbudowaliśmy narzędzia sztucznej inteligencji, aby wykrywać, kiedy terroryści próbują rozprzestrzeniać treści, a 99 procent treści terrorystycznych, które usuwamy, nasze systemy sygnalizują, zanim jakikolwiek człowiek je zobaczy lub oznaczy za nas.
W grze obowiązują dwie podstawowe zasady. Dawanie ludziom głosu, by mogli wyrazić swoje opinie. Następnie jest zapewnienie bezpieczeństwa społeczności, co moim zdaniem jest bardzo ważne. Nie pozwolimy ludziom planować przemocy, atakować się nawzajem ani robić złych rzeczy.
Społeczność – ponad dwa miliardy ludzi korzysta z naszych produktów, a my rozumiemy, że dzięki temu wiele osób korzysta z nich dla wielu korzyści, ale mamy również obowiązek łagodzenia ciemniejszych rzeczy, które ludzie będą próbować dzięki nim zrobić.
Nie chodzi o to, że każda rzecz, która wydarzy się na Facebooku, będzie dobra. To jest ludzkość. Ludzie używają narzędzi do czynienia dobra i zła, ale uważam, że mamy wyraźny obowiązek dopilnowania, aby dobro zostało wzmocnione i dołożenia wszelkich starań, aby złagodzić zło.
To co zrobimy to powiedzenie „Ok, masz swoją stronę, a jeśli nie próbujesz zorganizować krzywdy przeciwko komuś lub go nie zaatakować, możesz umieścić tę treść na swojej stronie, nawet jeśli ludzie mogą nie zgadzać się z tym lub uznać to za obraźliwe”. Ale to nie znaczy, że mamy obowiązek rozpowszechnienia tego w kanale wiadomości.
Weźmy na przykład terroryzm. Mamy zespół ponad 200 osób pracujących nad zwalczaniem terroryzmu.
Współcześni bohaterowie
Jeśli spojrzysz na historię naszego kraju w ciągu ostatnich 100 lat, były okresy, w których świętowano naukę i badania. Naukowcy byli w pewnym sensie traktowani jak bohaterowie w społeczeństwie, co zachęciło pokolenie ludzi do pójścia na te pola.
Nasze społeczeństwo potrzebuje więcej bohaterów, którzy są naukowcami, badaczami i inżynierami. Musimy świętować i nagradzać ludzi, którzy leczą choroby, poszerzać nasze rozumienie ludzkości i pracować nad poprawą życia ludzi.
Prostota
Naprawdę staram się realizować misję firmy i… utrzymać wszystko inne w moim życiu, by było proste.
Nie mamy dużo mebli w domu.
Noszę ten sam strój lub przynajmniej inną jego kopię prawie codziennie.
Pasja
Znajdź coś, czym możesz się prawdziwie pasjonować.
Pierwszy komputer dostałem w szóstej klasie. Jak tylko go dostałem, chciałem dowiedzieć się, jak działa i jak działają programy, a następnie dowiedzieć się, jak pisać programy na coraz głębszych poziomach w systemie.
Jeśli po prostu pracujesz nad rzeczami, które ci się podobają i jesteś pasjonatem, nie musisz mieć ogólnego planu odnośnie tego, jak się to wszystko potoczy.
Dopiero kiedy utworzyliśmy nasze pierwsze biuro w Palo Alto, sprawy zaczęły się toczyć bardziej jak w firmie. Nigdy na to nie wpadliśmy tworząc firmę.
Identyfikacja
Budowanie lepszych usług
Zawsze mam pewną wizję, jak chcę, żeby rzeczy były lepsze i generalnie nie jestem zadowolony z tego, jak się rzeczy mają, ani z poziomu usług, które zapewniamy ludziom, ani z jakości zespołów, które zbudowaliśmy. Ale jeśli spojrzysz na to obiektywnie, radzimy sobie dobrze w wielu z tych rzeczy. Myślę, że ważna jest wdzięczność za to.
Jeśli próbujemy zbudować światowej klasy kanał informacyjny i światowej klasy produkt do przesyłania wiadomości oraz światowej klasy produkt wyszukiwania i światowej klasy system reklamowy, a także wynaleźć wirtualną rzeczywistość i zbudować drony, nie mogę napisać każdej linii kodu. Nie mogę napisać żadnych wierszy kodu.
Mówiąc prosto: nie budujemy usług, aby zarabiać pieniądze; zarabiamy, aby budować lepsze usługi.
Koncentrujemy się na tym, aby kanał informacyjny był naprawdę dobry, aby nasze zdjęcia były naprawdę dobre, aby wiadomości były naprawdę dobre oraz by tworzyć świetne aplikacje lokalizacyjne. Taka jest natura biznesu platformowego na naszą skalę.
Cokolwiek zbudujesz, buduj ze starannością. Każdy, kto zbudował coś dużego, zrobił to z dbałością.
Droga hakera to podejście do budowania, które wymaga ciągłego doskonalenia i iteracji. Hakerzy uważają, że zawsze może być coś lepszego i że nigdy nie ma rzeczy ukończonych.
Rozszerzone Ja
Jeśli przejdziesz jakąś dużą zmianę korporacyjną, to sprawi, że ona nie będzie już taka sama. Gdybyśmy zostali sprzedani Yahoo, zrobiliby coś innego; jeśli chcesz kontynuować swoją wizję firmy, nie sprzedawaj jej, bo nieuchronnie nastąpi jakaś zmiana.
Firmy, które działają to te, o które ludzie faktycznie się troszczą oraz posiadają wizję dla zmiany świata, która jest czymś, co im się podoba.
Żałuję, że Facebook nie miał głównego udziału w ukształtowaniu ekosystemu mobilnego systemu operacyjnego.
Najważniejszą rzeczą, którą powinni zrobić przedsiębiorcy, jest wybranie czegoś, na czym im zależy, praca nad tym i nieprzekształcanie tego w firmę, dopóki nie zacznie działać.
Niezależność
Własna droga
Nie pozwól nikomu powiedzieć ci, żebyś zmienił to, kim jesteś.
Nie pozwól, aby ludzie Cię zniechęcali. Tak się to robi.
To przewrotna rzecz, ale wolałbym być w cyklu, w którym ludzie nas nie doceniają. Daje nam to swobodę wchodzenia i stawiania wielkich celów, które ekscytują i zadziwiają ludzi.
Wizja przyszłości
Po prostu myślę, że VR i AR będą naprawdę wielką sprawą.
Urządzenia mobilne są znacznie bliższe telewizji niż komputera.
Za piętnaście lat będziemy uczyć programowania tak, jak czytania i pisania, i zastanawiać się, dlaczego nie zrobiliśmy tego wcześniej.
Zaczęliśmy jako platforma na Facebooku i od początku byliśmy całkiem pewni, że na tym nie koniec.
Stawiamy na długoterminowy zakład, że wciągająca, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość stanie się częścią codziennego życia ludzi.
Ustalenie, jaki jest następny wielki trend, mówi nam, na czym powinniśmy się skupić.
Myślę, że przeniesiemy się do tego świata, w którym ostatecznie będziesz w stanie zebrać całe swoje doświadczenie i wysłać je komuś.
Myślę, że w zasadzie widzieliśmy, że przestrzeń do przesyłania wiadomości jest większa niż początkowo zdawaliśmy sobie sprawę. Przypadki użycia, jakie mają WhatsApp i Messenger, są odmienne niż początkowo sądziliśmy.
Po prostu myślimy, że istnieją różne sposoby, którymi ludzie chcą się dzielić, a spakowanie ich w jedną niebieską aplikację nie jest właściwym formatem na przyszłość.
Po zaangażowaniu widzimy już, że użytkownicy mobilni częściej są aktywnymi użytkownikami dziennie niż użytkownicy komputerów. Bardziej prawdopodobne jest, że będą korzystać z Facebooka przez sześć lub siedem dni w tygodniu.
Wizja świata
Oprócz budowania lepszych produktów, bardziej otwarty świat zachęci firmy do bezpośredniego i autentycznego kontaktu z klientami. Ponad cztery miliony firm ma strony na Facebooku, z których korzystają w celu prowadzenia dialogu z klientami. Spodziewamy się, że ten trend również wzrośnie.
Myślę, że ludzie są po prostu gotowi na przetwarzanie ekspresji ludzkich twarzy i rozumienie jej znaczenia na bardziej szczegółowym poziomie niż inne rodzaje komunikacji.
Myślę, że ludzie po prostu pragną wyrazić to, kim są. I myślę, że zawsze tak było.
Swój świat
Kiedy byłem na studiach, robiłem wiele głupich rzeczy i nie chcę tego usprawiedliwiać. Niektóre rzeczy, o które ludzie mnie oskarżają, są prawdziwe, niektóre nie. Są figle, komunikatory.
Jedyne mięso, które jem, pochodzi od zwierząt, które sam zabiłem.
Nie mam budzika. Jeśli ktoś chce mnie obudzić, mam obok siebie BlackBerry.
Innowacyjność
Istnieją różne sposoby wprowadzania innowacji. Możesz posadzić wiele nasion, nie angażować się w żadne z nich, ale tylko zobaczyć, co rośnie. To nie jest sposób w jaki w jaki podchodzimy do sprawy. Najpierw zaczynamy od misji, a potem skupiamy się na elementach, których potrzebujemy, wchodzimy głęboko w nie i oddajemy się im.
Ludzie myślą, że innowacje to tylko dobry pomysł, ale wiele z nich szybko się rozmywa i próbuje wielu rzeczy.
Doszliśmy do wniosku, że aby wszyscy na świecie mieli podstawowy dostęp do Internetu, jest to prawdopodobnie problem miliardów dolarów. A może dziesiątek miliardów. Dzięki odpowiednim innowacjom jest to w zakresie przystępności cenowej.
Myślę, że Facebook to internetowy katalog dla szkół wyższych … Jeśli chcę uzyskać informacje o tobie, po prostu wchodzę na TheFacebook, wpisuję twoje imię i mam nadzieję, że zdobędę wszystkie informacje, które chciałbym wiedzieć o tobie.
Jest kilka innych rzeczy, które stworzyłem, kiedy byłem na Harvardzie, które były mniejszymi wersjami Facebooka. Jednym z nich był program o nazwie Match.
Kiedy Facebook się zaczynał, nikt nie używał prawdziwej tożsamości i pomyślałem, że prawdziwa tożsamość powinna odgrywać większą rolę niż kiedyś.
Kiedy myślimy o takich rzeczach, jak osadzanie, nie myślimy o tym, jak konkurujemy z YouTube. Zastanawiamy się, jak sprawić, by udostępnianie rzeczy na Facebooku było bardziej przydatne.
Orientacja biznesowa
Wykorzystanie okazji
Rzecz, która była naprawdę zaskakująca w ewolucji Facebooka, to – tak myślałem wtedy i myślę teraz – że gdybyśmy tego nie zrobili, zrobiłby to ktoś inny.
Dosłownie napisałem kod Facebooka w moim pokoju w akademiku i uruchomiłem go z akademika. Wynająłem serwer za 85 USD miesięcznie i sfinansowałem go, umieszczając reklamę na stronie, i od tego czasu finansujemy go, umieszczając reklamy na stronie.
Są dobre przykłady firm – Coca-Cola to jedna – które zainwestowały, zanim pojawił się ogromny rynek, i myślę, że ostatecznie przyniosło to korzyści na kolejne dziesięciolecia.
Jesteśmy społecznością ponad miliarda ludzi, a najlepiej sprzedające się telefony – oprócz iPhone’a – mogą sprzedać 10, 20 milionów. Gdybyśmy zbudowali telefon, dotarlibyśmy do 1 lub 2 procent naszych użytkowników. To nie robi dla nas nic niesamowitego. Chcieliśmy zamienić jak najwięcej telefonów jak to tylko możliwe w „telefony na Facebooku”. Taki właśnie jest Facebook.
Naszą rolą jest stworzenie platformy, która sprawi, że wszystkie te aplikacje będą bardziej społecznościowe, i jest to rodzaj rozszerzenia tego, co widzimy w Internecie, z wyjątkiem urządzeń mobilnych, które moim zdaniem będą jeszcze ważniejsze niż Internet w kilka lat – może nawet wcześniej.
Open Graph to język służący do strukturyzacji treści i jej udostępniania, który ma miejsce w innych aplikacjach, a my nadal rozwijamy go w dłuższej perspektywie. Odkryliśmy jednak, że musimy budować bardziej szczegółowe doświadczenia wokół kategorii takich jak muzyka lub filmy. Tam, gdzie poświęciliśmy czas na zbudowanie tych konkretnych doświadczeń, sprawy potoczyły się całkiem dobrze.
Wiemy, że na 1 osobę, która ma dostęp do Internetu, powstaje jedno nowe miejsce pracy, a jedna osoba wychodzi z ubóstwa. Teoretycznie łączenie się i łączenie wszystkich w Internecie jest dużym priorytetem krajowym, a nawet globalnym.
Facet, który robi nowe krzesło, nie jest winien pieniędzy każdemu, kto kiedykolwiek zbudował krzesło.
Ludzie kochają zdjęcia. Zdjęcia pierwotnie nie były tak dużą częścią pomysłu dla Facebooku, ale odkryliśmy, że ludzie naprawdę je lubią, więc opracowaliśmy tę funkcjonalność.
O ile wiem, nikt nie przeprowadził badań na ten temat, ale myślę, że Facebook może być pierwszym miejscem, w którym pojawiła się tak duża liczba osób. To nie my to stworzyliśmy – społeczeństwo było na to ogólnie gotowe. Myślę, że to tylko część ogólnego trendu, o którym rozmawialiśmy, że społeczeństwo jest bardziej otwarte i myślę, że to dobrze.
Możesz użyć swojej prawdziwej tożsamości lub numerów telefonów dla czegoś takiego jak WhatsApp i pseudonimów dla czegoś takiego jak Instagram. Ale w każdym z tych przypadków, nie tylko udostępniasz i korzystasz z zawartości, ale także budujesz relacje z ludźmi.
Model biznesowy
Naszą misją jest połączenie każdej osoby na świecie. Nie robisz tego, mając usługę, za którą ludzie płacą.
Naszym zobowiązaniem wobec użytkowników i osób korzystających z naszych usług jest to, że Facebook jest usługą bezpłatną. Teraz jest za darmo. Zawsze będzie darmowy. Zarabiamy na reklamach i podobnych rzeczach.
Kiedy większość ludzi pyta o rozwój firmy, to tak naprawdę mają na myśli to wzrost przychodów, a nie tylko wzrost liczby osób korzystających z usługi. Tradycyjne rozumienie biznesu postrzega osoby korzystające z Twojej usługi, na których nie zarabiasz, jako koszt.
Przywiązujemy wagę do każdej grupy demograficznej w każdym kraju, więc skupimy się na budowaniu rzeczy, które polubią nastolatki, a także skupiamy się na budowaniu rzeczy, które polubią inni ludzie.
Facebook jest z natury wirusowy. Istnieje wiele witryn, które zawierają importera kontaktów, a dla wielu z nich to naprawdę nie ma sensu. Do Facebooka pasuje to dobrze. Dopiero po kilku latach zaczęliśmy budować narzędzia, które ułatwiły importowanie znajomych do witryny. To była ogromna rzecz, która przyspieszyła wzrost.
Mamy usługi, które ludzie kochają i które są motorem wykorzystania danych … i chcemy nad tym pracować, aby ten sposób był opłacalnym modelem dla naszych partnerów.
Pomagamy chińskim firmom rozwijać ich klientów za granicą. Korzystają z reklam na Facebooku, aby znaleźć więcej klientów. Na przykład Lenovo wykorzystało reklamy na Facebooku do sprzedaży swojego nowego telefonu. W Chinach widzę także wzrost gospodarczy. Podziwiamy to.
Reklama działa najskuteczniej, gdy jest zgodna z tym, co ludzie już próbują zrobić. Ludzie próbują w określony sposób komunikować się na Facebooku – dzielą się informacjami ze swoimi przyjaciółmi, dowiadują się, co robią ich przyjaciele – tworzą tym samym całkowicie nową szansę na nowy typ modelu reklamowego.
Narzędzia komunikacji
Facebook i Instagram są bardzo popularne wśród nastolatków, zarówno w USA, jak i na całym świecie. Myślę, że zaczynasz widzieć, że to są właśnie te różne sposoby, za pomocą których ludzie chcą się dzielić i komunikować.
To jest jak w przypadku, jakbyś zmieniał pracę, a potem nie utrzymywałeś kontaktu ze wszystkimi ludźmi, których znałeś ze starej pracy, tylko dlatego, że było to zbyt trudne. Ale jedną z rzeczy, które robi Facebook, jest to, że naprawdę łatwo jest pozostać w kontakcie z tymi wszystkimi osobami.
Dla mnie prawdziwe pytanie brzmi: czy ludzie mają narzędzia, których potrzebują, aby podejmować dobre decyzje? I myślę, że tak naprawdę bardzo ważne jest to, aby Facebook nieustannie ułatwiał podejmowanie tych decyzji … Jeśli ludzie czują, że nie mają kontroli nad tym, jak dzielą się rzeczami, to my ich zawodzimy.
Strategia
Misja
Budowanie misji i budowanie biznesu idą w parze. Podstawową rzeczą, która mnie ekscytuje to misja. Ale zawsze mieliśmy zdrowe zrozumienie, że musimy zrobić jedno i drugie.
Budowanie misji i budowanie biznesu idą w parze.
Pracownicy
Myślę, że jako firma, jeśli potrafisz dobrze załatwić te dwie rzeczy – posiadać jasny kierunek tego, co próbujesz zrobić, i sprowadzając wspaniałych ludzi, którzy potrafią wykonywać te zadania – możesz zrobić to całkiem nieźle.
Szukamy ludzi, którzy czym się pasjonują. W pewnym sensie nie ma znaczenia, co Cię pasjonuje.
Jesteśmy firmą nastawioną na misję. Aby to zrobić, musimy zbudować świetny zespół. Aby to zrobić, potrzebujesz ludzi, którzy wiedzą, że mogą zarobić mnóstwo pieniędzy. Potrzebujemy więc modelu biznesowego, aby zarobić dużo pieniędzy.
Są ludzie, którzy są naprawdę dobrymi menedżerami, ludzie, którzy potrafią zarządzać dużą organizacją, a następnie są ludzie, którzy są bardzo analityczni lub koncentrują się na strategii. Te dwa typy zwykle nie są w tej samej osobie. Siebie bardziej umieściłbym w tym drugim obozie.
Zatrudniam kogoś tylko wtedy, jeśli ja mógłbym pracować dla tej osoby. To całkiem dobry test.
Kultura organizacyjna
Patrzę na Google i myślę, że mają silną kulturę akademicką. Eleganckie rozwiązania złożonych problemów.
W firmie mamy bardzo otwartą kulturę, w której sprzyjamy wielu interakcjom nie tylko pomiędzy mną a ludziom, ale pomiędzy każdym. To otwarty plan piętra. Ludzie mają te biurka, gdzie tak na prawdę nikt nie ma biura. Mam na myśli przestrzeń, w której spotykam się z ludźmi. Wszędzie są przeszklone ściany, tak by każdy mógł zajrzeć do środka i zobaczyć, co się dzieje.
Chcemy, aby Facebook był jednym z najlepszych miejsc, w których ludzie mogą się uczyć, jak budować różne rzeczy. Jeśli chcesz zbudować firmę, nie ma nic lepszego niż wskoczenie i próba zbudowania firmy. Ale Facebook jest także świetny dla przedsiębiorców / hakerów. Jeśli ludzie chcą przyjść na kilka lat i iść dalej i zbudować coś wspaniałego, jesteśmy z tego dumni.
Jedną z rzeczy, na których skupiam się na Facebooku, jest upewnienie się, że kultura jest bardzo przyjazna i że ludzie spędzają czas ze sobą. Zamiast więc zmuszać ich, by 20% czasu pracowali nad własnymi projektami, zmuszam ich ludzi do spędzania czasu ze sobą.
Platforma
Po raz pierwszy zezwalamy programistom, którzy nie pracują W Facebooku, na tworzenie aplikacji tak, jakby tam pracowali. To wielka sprawa, ponieważ oznacza to, że wszyscy programiści mają nowy sposób prowadzenia działalności, jeśli zdecydują się z niej skorzystać. Tworzą się całe firmy, których jedynym produktem jest tworzenie aplikacji dla platformy Facebook.
Myślę, że przez większość czasu nie ma tak czarno-białej różnicy między tym, co jest platformą a aplikacją. To tak, jakby najważniejsze aplikacje stały się platformami.
Naszym celem nie jest budowanie platformy, ale być na skrzyżowaniu wszystkich platform.
Warstwa społeczna
Nasza strategia jest bardzo horyzontalna. Staramy się zbudować warstwę społeczną dla wszystkiego. Zasadniczo staramy się, aby każda aplikacja na całym świecie mogła być społeczna, czy to w Internecie, na urządzeniach mobilnych czy na innych urządzeniach. Tak więc z natury rzeczy całe nasze podejście musi być podejściem szerokim, a nie podejściem głębokim.
Myślę, że odkryliśmy, że kiedy możesz używać produktów z przyjaciółmi, rodziną i osobami, na których ci zależy, to są one zazwyczaj bardziej angażujące. Myślę, że naprawdę zobaczymy tę ogromną zmianę w przemyśle, gdzie produkty zostaną przerobione na społeczne.
Facebook znajduje się w zupełnie innym miejscu niż Apple, Google, Amazon, Samsung i Microsoft. Staramy się budować społeczność.
Podstawą naszej strategii partnerstwa i naszego partnerskiego podejścia jest budowanie technologii społecznościowej.
Organizacja pracy
Mniej więcej połowę mojego czasu poświęcam na operacje biznesowe.
Mamy zasadę, że jeśli przesyłasz kod, musisz go zachować. Więc głównie koduję na boku. Nie sprawdzam już raz przesłanego kodu.
Zawsze mówię ludziom, że powinieneś zatrudniać ludzi do swojego zespołu tylko wtedy, jeśli to ty będziesz dla nich pracował.
Gdy masz już produkt, z którego jesteś zadowolony, musisz scentralizować rzeczy, aby kontynuować rozwój.
Pewność siebie
Pamiętam, jak jechałem taksówką wzdłuż 101 i mijałem wszystkie te firmy technologiczne, takie jak Yahoo! Pamiętam, jak pomyślałem: „Może kiedyś zbudujemy firmę. To może jeszcze nie teraz, ale pewnego dnia to zrobimy”.
Założyłem witrynę w wieku 19 lat. W tamtym czasie niewiele wiedziałem o biznesie.
W świecie, który zmienia się bardzo szybko, jedyną strategią, która gwarantuje porażkę, jest niepodejmowanie ryzyka.
Największe ryzyko nie wiąże się z żadnym ryzykiem. W świecie, który zmienia się bardzo szybko, jedyną strategią, która może zawieść, jest niepodejmowanie ryzyka.
To wymaga odwagi, aby wybrać nadzieję zamiast strachu.
Założenie firmy jest trudne. Większość rzeczy nie jest łatwa. Będziesz musiał podejmować bardzo trudne decyzje. Będziesz musiał na przykład zwolnić kilka osób. Dlatego jeśli nie wierzysz w swoją misję, łatwo jest się poddać. Większość założycieli się poddaje. Ale najlepsi założyciele się nie poddają.
Inicjatywa
Błędy
Popełniłem do tej pory tyle błędów w prowadzeniu firmy, w zasadzie każdy błąd, jaki możesz sobie wyobrazić, prawdopodobnie popełniłem. Myślę, że historia Facebooka jest świetnym przykładem tego, że jeśli budujesz produkt, który ludzie kochają, możesz popełnić wiele błędów.
Lepiej jest spróbować czegoś, i odkryć, że to nie działa ucząc się z tego, niż w ogóle niczego nie robić.
Tak wiele firm martwi się tym, że mogą popełnić błąd, i boją się podjąć jakiekolwiek ryzyko. Firmy są tworzone tak, że ludzie oceniają się na podstawie niepowodzeń.
Największym błędem, jaki popełniliśmy jako firma, było zbyt duże stawianie na HTML5 zamiast na nasz.
To jest tak, że nawet w podróżach takich jak Facebook mieliśmy bardzo poważne wzloty i upadki.
Działanie
Poruszaj się szybko i niszcz rzeczy. Jeśli nie niszczysz rzeczy, nie poruszasz się wystarczająco szybko.
Poruszaj się szybko dzięki stabilnej infrastrukturze.
Dopóki nie niszczysz rzeczy, nie poruszasz się wystarczająco szybko.
Naprawdę łatwo jest posiadać filozofię otwartości, ale podążanie w tym kierunku to zupełnie inna sprawa. Wymaga to zarówno zrozumienia, dokąd chcesz się udać i bycia pragmatycznym odnośnie tego, jak chcesz się tam dostać.
Naszym celem jest sprawienie, aby było jak najmniej tarć jak to tylko możliwe by budować doświadczenie społeczne.
Podczas gdy niektórzy wątpili, że połączenie świata było naprawdę ważne, budowaliśmy. Podczas gdy inni wątpili, że to będzie trwałe, tworzyliście trwałe połączenia. Po prostu bardziej zależało nam na łączeniu świata niż komukolwiek innemu. I nadal to robimy.
Myślę, że prostą regułą biznesową jest to, że jeśli najpierw robisz rzeczy łatwiejsze, to możesz zrobić z tego duży postęp.
Pracowitość
Hackathony to jedne z tych rzeczy, w których wszyscy inżynierowie z Facebooka spotykają się i budują programując przez całą noc. Mam na myśli, że zwykle podczas tych hackatonów również koduję, obok wszystkich.
Myślę, że ludzie otrzymali dużo nieprawdziwych informacji. Prawdziwa historia Facebooka polega na tym, że ciężko pracowaliśmy przez cały ten czas. Mam na myśli, że prawdziwa historia jest prawdopodobnie nudna, prawda? To znaczy, po prostu siedzieliśmy przy komputerach przez sześć lat i kodowaliśmy.
Praca z wieloma osobami w tym samym czasie jest zadaniem. Naprawdę lubię pracować i sprawiać, że rzeczy się stają. Jedną z rzeczy, które bardzo mi się podobały w Facebooku, było to, że zawsze mogłem się poruszać tak szybko. Oryginalną aplikację napisałem w około dziewięć dni pod koniec stycznia.
Niektórzy ludzie marzą o sukcesie, podczas gdy inni budzą się i ciężko nad tym pracują.
Zdolności poznawcze
Wszyscy moi przyjaciele, którzy mają młodsze rodzeństwo, które idzie do college’u lub liceum – moja rada numer jeden brzmi: powinieneś nauczyć się programować.
Moja rada numer jeden brzmi: powinieneś nauczyć się programować.
Bill Gates zawsze był dla mnie mentorem i inspiracją, nawet zanim go poznałem. Dorastając, podziwiałem, jak Microsoft koncentruje się na misji.
Książki pozwalają w pełni poznać i zanurzyć się w temat w głębszy sposób niż większość dzisiejszych mediów.
Jeśli chodzi o wykonywanie pracy, uczenie się i ewolucję jako osoby, po prostu rośniesz, gdy zyskujesz więcej perspektyw innych ludzi. Naprawdę staram się realizować i żyć misją firmy i utrzymać wszystko inne w moim życiu ekstremalnie proste.
Jedną z rzeczy, które staramy się robić z Creative Labs i wszystkimi naszymi doświadczeniami, jest odkrywanie rzeczy, które nie są powiązane z tożsamością na Facebooku.
Wiele osób koncentruje się na przejęciu świata lub robieniu największych rzeczy i pozyskiwaniu jak największej liczby użytkowników. Myślę, że częścią robienia różnicy i robienia czegoś fajnego jest intensywna koncentracja.
Ważne jest, aby młodzi przedsiębiorcy byli odpowiednio uważni, aby wiedzieli, czego nie wiedzą.
Perswazja
Użytkownicy
Frustracja, którą odczuwam, polega na tym, że wiele osób coraz bardziej utożsamia model biznesowy oparty na reklamie z jakimś sposobem niedostosowania się do klientów. Myślę, że to najbardziej absurdalna koncepcja.
Prowadzimy firmę, aby służyć większej ilości ludzi.
Ogólnie jesteśmy siecią społecznościową. Wolę to, ponieważ myślę, że koncentruje się na ludziach – w przeciwieństwie do niektórych osób, którzy nazywają to mediami społecznościowymi, które moim zdaniem koncentrują się bardziej na treści.
Pomyśl o tym, co ludzie robią dziś na Facebooku. Podążają za przyjaciółmi i rodziną, ale także budują swój wizerunek i tożsamość, co w pewnym sensie jest ich marką. Łączą się z odbiorcami, z którymi chcą się połączyć. To prawie ujma, jeśli nie masz konta w serwisie.
Mam na myśli, że stworzyliśmy wiele produktów, które naszym zdaniem są dobre i pomogą ludziom udostępniać zdjęcia i filmy oraz pisać do siebie wiadomości. Ale tak naprawdę chodzi o to, jak ludzie rozpowszechniają Facebooka na całym świecie we wszystkich krajach. I to jest tak niesamowite jaka jest tego dzisiaj skala.
Główne użycie Facebooka jest bardzo duże. Około 20 procent czasu spędzanego na telefonie spędza się na Facebooku.
Pytanie nie brzmi: „Co chcemy wiedzieć o ludziach?”, ale „Co ludzie chcą powiedzieć o sobie?”
Możliwość obserwacji momentów radości, którymi dzielą się rodziny na Facebooku, jest jedną z moich ulubionych rzeczy w naszej społeczności. Mam nadzieję, że jesteś otoczony przyjaciółmi i bliskimi oraz że masz szansę zastanowić się nad wszystkimi znaczącymi rzeczami w swoim życiu. Niech światło waszych przyjaźni nadal rozjaśnia wasze życie i cały nasz świat.
Właściwie nie czytam większości relacji na temat Facebooka. Staram się uczyć bezpośrednio z informacji uzyskiwanych od osób, które korzystają z naszych usług a nie z informacji tworzonych przez ekspertów.
Reklama
Reklama działa najskuteczniej, gdy jest zgodna z tym, co ludzie już próbują zrobić.
Nic nie ma większego wpływu na ludzi niż rekomendacja zaufanego przyjaciela Zaufane polecanie wpływa na ludzi bardziej niż najlepsza wiadomość z mediów.
Pracownicy
To, co naprawdę motywuje ludzi w Facebooku, to budowanie rzeczy, z których są dumni.
To, co naprawdę motywuje ludzi w Facebooku, to budowanie czegoś, co jest warte zachodu, coś z czego są dumni, kiedy pokazują swoim przyjaciołom i rodzinie.
Ludzie mogą być naprawdę mądrzy lub posiadać umiejętności, które można bezpośrednio zastosować, ale jeśli tak naprawdę w to nie wierzą, to nie będą naprawdę ciężko pracować.
Naszą filozofią jest to, że przede wszystkim dbamy o ludzi.
Zaufanie
Kiedy byliśmy mniejszą firmą, akceptowany był szeroki zakres logowania do Facebooka, a tempo wzrostu było dość szybkie. Ale aby przejść do następnego poziomu i stać się bardziej wszechobecnym, trzeba mu zaufać jeszcze bardziej.
Jeśli jesteś stabilny przez lata, zyskasz reputację stabilności.
Ludzie na Facebooku są dość przyzwyczajeni do tego, że prasa jest dla nas miła lub nie.
Ludziom nie zależy na tym, co ktoś o tobie mówi w filmie – a nawet na tym, co ty mówisz, prawda? Dbają o to, co zbudujesz. A jeśli potrafisz stworzyć coś, co poprawi ludzkie życie, to jest to coś naprawdę dobrego.
Ludzie nie dbają o to, co mówisz, dbają o to, co budujesz.
Internet
Większość ludzi, którzy nie mają Internetu, nie mają go, ponieważ nie wiedzą, do czego mogą go wykorzystać.
Deklaracja łączności dotyczy zjednoczenia całej branży – wielu firm, które zazwyczaj bardzo zaciekle konkurują – w celu osiągnięcia spójnego kierunku.
Ludzie sukcesu
Ludzie sukcesu mają tylko dwie rzeczy na ustach. 1 cisza. 2 uśmiech.