Zwyczajni milionerzy, to osoby z sąsiedztwa, które rzadko posądzane są o dysponowanie bogactwem. Tom Stanley i Wiliam Danko w napisanej przez siebie książce przestawili wyniki dwudziestoletnich badań na 500 milionerach oraz 11 tysiącach osób należących do grona wyjątkowo zamożnych i dobrze zarabiających. Ich wnioski jednoznacznie wskazują, że ludzie, którzy osiągnęli sukces finansowy charakteryzowali się określonymi cechami.
Przedmiot działalności milionerów
Zwyczajni milionerzy zazwyczaj rekrutowali się z grupy drobnych przedsiębiorców prowadzących małe, często rodzinne biznesy takie jak niewielkie fabryki, manufaktury, zakłady usługowe czy sklepy. Przedmiot ich działalności zazwyczaj był czymś, na czym się dobrze znali, posiadali wiedzę ekspercką w tym zakresie. Funkcjonowali zawodowo w miejscu, które uznawali za swoją niszę. Przedmiot prowadzonej działalności oceniali jako właściwy dla siebie. Identyfikowali się z branżą, w której pracowali a sama działalność była dla nich przedmiotem satysfakcji. Spadek, szczęście w interesach, dyplom uczelni czy inteligencja rzadko były źródłem powstawania ich fortun. Bogactwo i majątek były najczęściej był owocem ciężkiej pracy, uporu, systematyczności oraz samodyscypliny. 80% badanych milionerów to osoby, które dorobiły się swego majątku same. Zazwyczaj prowadzili „nieciekwawe firmy” typu spawanie, tępienie insektów, budownictwo, itp.
Zwyczajni milionerzy i ich przekonania
Zwyczajni milionerzy cenili sobie niezależność co sprawiało, że zazwyczaj były to osoby prowadzące własną działalność lub byli przedstawicielami wolnego zawodu. Wybór takiej ścieżki kariery zapewniał im swobodę w zakresie ustalania przedmiotu swojej pracy, obowiązków, przebiegu dnia a tym samy mieli większą możliwość w zakresie wyznaczania swoich celów zawodowych i priorytetów.
Byli to ludzie, którzy wierzyli w siebie i swoje możliwości. Stan posiadania nie był przez nich utożsamiany z posiadanym poczuciem wartości. Wiara w siebie oraz niezależność sprawiały, że nie obawiali się podejmować skalkulowanego ryzyka i podejmować działania o charakterze przedsiębiorczym.
Zwyczajni milionerzy wykazywali przekonanie, że w życiu jest cała masa ważniejszych rzeczy niż pieniądze. Byli globalnie zadowoleni z siebie i życia, dlatego uważali, że nie potrzebują pieniędzy, aby się cieszyć życiem.
Wykazywali wysoki poziom wiary w wartość kształcenia, wykształcenia i zdobywania wiedzy. Nie wahali się wydawać pieniędzy na te cele.
Zwyczajni milionerzy i ich nawyki finansowe
Osoby należące do grupy zwyczajnych milionerów wcześnie podjęły decyzję o dążeniu do wolności finansowej i własnego bogactwa. Budowanie fortuny było dla nich źródłem satysfakcji i powodem do dumy a samo dążenie do sukcesu dawało im większą radość niż osiągnięcie celu. Ich głównym motywem działania było gromadzenie majątku. Uważali, że niezależność finansowa jest ważniejsza niż życie na pokaz dlatego posiadany czas, energię i pieniądze przeznaczali na akumulację majątku. Tym samym systematycznie podejmowali takie działania jak, oszczędzanie i inwestowanie, planowanie, kontrola budżetu i ograniczanie wydatków, szukanie okazji biznesowych i okazji do zarobienia, wykorzystywanie posiadanej wiedzy do inwestycji. W swoich przedsięwzięciach dążyli do maksymalizacji dochodów, stawiania i negocjowania warunków zapewniających im większe korzyści finansowe. Prowadzili styl życia sprzyjający akumulacji kapitału, tj.:
- Życie poniżej swoich możliwości finansowych.
- Przeznaczanie czasu, energii i pieniędzy na aktywności sprzyjające akumulacji majątku
- Wiara, że niezależność finansowa jest ważniejsza niż życie na pokaz.
- Wyszukiwanie okazji i wykorzystywania ich do robienia interesów
- Trzymanie się bezwzględnej dyscypliny, poświecenia i ciężkiej pracy skierowanej na budowanie majątku.
- Brak ekstrawaganckich wydatków
- Maksymalizacja nieopodatkowanych dochodów i minimalizacja dochodu podlegającego opodatkowaniu.
- Wykazywanie gotowości do życia poniżej swoich możliwości finansowych (skromne życie, kupowanie używanych samochodów, nie przywiązywanie wagi do drogich ubrań, życie w umiarze).
Zwyczajni milionerzy i ich nawyki przedsiębiorcze
Ich sukces ekonomiczny nie był czymś, co im się przytrafiło, było przypadkowe czy należało się. Nie czekali na pomoc ze strony innych tylko wykazywali się inicjatywą i przedsiębiorczością by osiągnąć wyznaczony przez siebie cel. Polegali głównie na sobie. Sami troszczyli się o swoją przyszłość. Wielu z nich przeżywało w trakcie budowy biznesu szereg wzlotów i upadków. Dzięki umiejętności pokonywania przeciwieństw odważnie dążyli do celu. Robili wiele działań zabezpieczających ich przed przyszłymi trudnościami. Wykazywali generalną skłonność do przejmowania inicjatywy i podejmowania się ról przywódczych. Jeśli pojawiał się w nich strach nie uciekali przed sytuacją tylko pokonywali go i mierzyli się z nią. Posiadali umiejętność pokonywanie przeciwieństw i odwagę w dążeniu do celu. Nie litowali się nad sobą, tylko nieustannie mierzyli się ze strachem i pokonywali go. W strachu dostrzegali to co można zrobić a nie to w jaki sposób należy się mu poddać.
Zwyczajni milionerzy posiadali umiejętność jasnego i precyzyjnego wyznaczania sobie celów krótko i długoterminowych. Na ich podstawie wyznaczali bieżące priorytety pozwalające im na systematycznie realizowanie celów możliwych do osiągnięcia. Przykładali dużą wagę do planowania, gospodarowania i strategicznego kierowania podejmowanymi przez siebie przedsięwzięciami.
Wykazywali wysoki poziom samodyscypliny w zakresie dążenia do realizacji wyznaczonego przez siebie celu. Są to wyjątkowo pracowite osoby, które przeznaczały po 45-55 godzin tygodniowo na pracę. Do swoich wyników dochodzili dzięki ciężkiej pracy, systematyczności i wytrwałości. Wartości takie jak gospodarność i ciężka praca są dla nich wyjątkowo ważne.
Prezentowali wysoki poziom troski o własną reputację. Dbali o swój wizerunek i wizerunek swojego przedsięwzięcia. Dążyli do tego, by być postrzeganym jako ktoś wiarygodny i godny polecenia. Podejmowali działania zapewniające im odpowiedni wizerunek oraz budowali sieci kontaktów referencji zapewniających im pozyskiwanie nowych klientów.