Twoje dochody są proporcjonalne do wartości, którą wnosisz na rynek. Jeśli działasz na małą skalę, to twoje dochody będą małe. Jeśli działasz na skalę globalną, to twoje dochody będą zdecydowanie większe. Wniosek: MYŚL NA WIELKĄ SKALĘ.
Myśl na wielką skalę – wnoszenie wartości na rynek
Kluczowym czynnikiem warunkującym skalę dochodu jest wartość usług wnoszonych na rynek. Parametry odnoszące się do skali wnoszonej wartości to podaż, popyt, jakość i ilość. Czynnik generujący największy poziom dochodu to ILOŚĆ. Im więcej osób jest w stanie skorzystać z oferowanych przez ciebie usług/produktów, tym większa skala dochodu. Jeśli Twoimi odbiorcami są pojedyncze osoby z lokalnego rynku, to skala możliwości Twojego dochodu jest zdecydowanie ograniczona. Jeśli zaś Twoimi odbiorcami są osoby z regionu, kraju, kontynentu czy całego świata, to możliwości dochodu zyskują rangę globalną.
Ludzie sukcesu nie myślą o pojedynczych usługach. Ich perspektywa to tworzenie sieci czy ekosystemów stanowiących samodzielne rynki generujące globalne źródła dochodu.
Osoby nie osiągające wybitnych sukcesów grają o małą stawkę. Wynika to z faktu, że obawiają się porażki, wydaje im się, że nie są w stanie zdobywać globalnych rynków.
Ludzie sukcesu przyjmują inną perspektywę. Ich celem jest zmiana życia innych ludzi poprzez świadczone przez siebie usługi lub produkty. Ludzie sukcesu chcą wnieść jakąś wartość do życia innych ludzi w skali globalnej.
Myśl na wielką skalę – zostaw po sobie zmianę we wszechświecie
Każdy człowiek posiada potencjał pozwalający mu na dokonanie jakiejś wielkiej rzeczy. Każdy człowiek ma jakiś dar, talent czy uzdolnienie mające potencjał zmiany świata na lepszy. Ale tylko ludzie sukcesu podejmują to wyzwanie aby dzięki swoim uzdolnieniom zmienić świat, w którym funkcjonują i pozostawić po sobie wyraźny ślad. Ludzie, którzy są prawdziwie szczęśliwi i którzy prawdziwie osiągają sukcesy wykorzystują swoje naturalne zdolności, by poprzez swoją życiową misję dzielić się swoimi uzdolnieniami i wpływać na poprawę jakości życia innych ludzi. Jak największej ilości ludzi. Ludzie sukcesu działają na dużą skalę wpływając na losy całych społeczeństw. Prawdziwi przedsiębiorcy to osoby, które rozwiązują problemy jak największej ilości ludzi. Prawdziwi przedsiębiorcy to osoby, które sprawiają, że życie milionów ludzi staje się lepsze. Im większej ilości ludziom pomożesz rozwiązując ich problemy, tym stajesz się bogatszy finansowo, mentalnie, emocjonalnie czy duchowo. Przedsiębiorcy to ludzie, którzy spełniają ważną misję społeczną. Dzięki nim świat zyskuje nowe rozwiązania wpływające na poprawę jakości życia innych ludzi. Prawdziwy przedsiębiorca podejmuje wyzwanie, by poprzez realizację własnych możliwości i swojej pasji wpłynąć na jakościową poprawę losów innych ludzi.
Myśl na wielką skalę – jak robią to najlepsi
Steve Jobs
„To cudowne, ekstatyczne uczucie tworzyć coś, co można umieścić puli ludzkich doświadczeń i wiedzy”.
Pierwotnym celem Steve’a Jobs’a i Apple było stworzenie pierwszego w pełni kompletnego komputera osobistego skierowanego do szerokiej grupy odbiorców, bez konieczności samodzielnego montażu. Wystarczy, aby włączyć go do prądu i ma działać.
Bill Gates
„Komputer na każdym pulpicie i oprogramowanie Microsoft na każdym komputerze”.
Dążenie do tego, by na każdym komputerze znajdowało się programowanie firmy Microsoft.
Jeff Bezos
„Siłą pomysłu jest możliwość zmiany świata”.
Stworzenie maksymalnie skupionego na kliencie sklepu internetowego oraz umożliwienie klientom odnalezienia, dotarcia do wszystkiego i kupienia wszystkiego, co chcieliby kupić przez internet. Amazon w zamyśle miał być uniwersalnym sklepem, w którym wszyscy mogą kupić wszystko.
Larry Page
„Miałem taką dyskusję ze Stevem Jobsem, który zawsze mówił: „wy robicie za dużo rzeczy naraz”. Jobs wykonał dobrą robotę, budując jedną czy dwie rzeczy naprawdę świetnie. My chcemy mieć większy wpływ na świat, robiąc więcej rzeczy”.
Ściągnięcie na własne serwery i skatalogowanie całej zawartości internetu a następnie uporządkowanie światowych informacji oraz uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi.
Sergey Brin
„Oczywiście wszyscy chcą odnieść sukces, ale chcę być postrzegany jako ktoś bardzo innowacyjny, budzący zaufanie i etyczny, i ostatecznie dokonujący dużej zmiany na świecie”.
Ściągnięcie na własne serwery i skatalogowanie całej zawartości internetu a następnie uporządkowanie światowych informacji oraz uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi.
Mark Zuckerberg
„Moim celem nigdy nie było stworzenie firmy. Chodziło mi o zbudowanie czegoś, co naprawdę zmienia świat”.
Celem Zuckerbega było stworzenie nowego środka komunikacji (Facebook), o nieprzemijającej wartości kulturowej, który stanie się silną częścią ludzkiego życia pomagającą ludziom w komunikowaniu się a równocześnie restrukturyzującego proces komunikacji oraz stanowiący nowy środek przekazu.